26 Eylül 2010

İlk Peçete Transferim/My First Paper Napkin Transfer

Uzun süredir denemek istediğim birşeydi peçete transferi. Bloglardan nasıl yapıldığını araştırarak ben de yaptım nihayet. Aslında çoğu kişinin bildiği bir yöntem, ama ben benim gibi ilk defa yapacaklar için adım adım resimledim.

I wanted to try paper napkin transfer for a while. I searched from blogs for how to and did at last. I know most of you know it, but for the ones like me, i took photos step by step.



Önce malzemeler/What you need:
1) Akrilik boya (mutlaka açık renk olacak)/Acrylic Paint (must be in light colors)
2) Transfer Tutkalı/Transferring Glue
3) Boyama Süngeri/Sponge
4) Peçete/Napkin
5) Kutu/A box


Önce kutumuzu alttaki renkler kapanıncaya kadar boyuyoruz. Her kattan sonra kuruması için beklemek gerekiyor. Ben 3 kat boyadım.

First, we paint the box to cover the colors. You should leave the paint to dry after every applying. I applied 3 times.  


Sonra peçeteyi kutunun boyutlarına göre kesiyoruz ve en üstteki ince katmanını ayırıyoruz.

Then cut the napkin in proper size for the box and comb out the upper layer.


Kutunun üstüne transfer tutkalını sürüp peçeteyi dikkatlice yapıştırıyoruz. En önemli konu hava kabarcığı bırakmamak. Yapıştırdıktan sonra üzerinden tekrar transfer tutkalı sürüyoruz ve kurumaya bırakıyoruz. Aslında en son verniklemek de gerekiyor ama benim verniğim kalmamıştı.

İşte sonuç... İşin ustalarından fikirlerini bekliyorum.

Apply the transferring glue all over the box, and fix the napkin to the box. The most important point is, not to remain air bubbles. Then apply the transferring glue onto the napkin again and leave to dry. Actually, it needs varnish aftermost, but i didn't have.

And the result... 


26-09-2010

25 yorum:

  1. Cok guzel olmus, kutu resmen evrim gecirmis ;))

    YanıtlaSil
  2. bayıldım canm. harika olmuş. sorma bundan 2 yıl önce ben de bişiler yapmaya çalışmıştım ama o HAVA KABARCIĞI herşeyi mahfetti.. kullanıyorum yaptıklarımı ama güzel olmadı.. ben de biyerlerden okuyup yapmıştım aama sen güzel anlatmışsın.. heveslendim yeniden, ben de yapacağım :) güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bu işten anlamam ama gayet başarılı olmuş, böyle gördükçe bende özeniyorum iş açıyorsunuz başıma :))

    YanıtlaSil
  4. canım usta değilim ama böyle bir çalışma yapmıştım çok güzel çalışmışsın anlatımında detaylı hiç yapmamış olanda rahatlıkla yapabilir peçetede çok güzel ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ustası değilim bu işin ama çok güzel olduğunu söylemek istedim :) Ellerine sağlık canım. Ben de bugün iki güzel peçete aldım :) artık bir deneme de ben yaparım :)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım, bende çok özeniyorum yapmak için. sanırım en kısa zamanda deniycem..

    YanıtlaSil
  7. uzun zamandır ahşaplarıma dokunmamıştım, belki bu post beni harekete geçirir :))

    YanıtlaSil
  8. bende bu yöntemi görüp özenip bir türlü deneyemeyenlerdenim. Çok güzel bi değerlendirme yöntemi, bence başarılı bi uygulama olmuş.

    YanıtlaSil
  9. usta diilim ama fikrimi söyleyebilirmiyim:)
    çok güzel olmuş ilk fırsatta denemeliyim bende:)

    YanıtlaSil
  10. madammoda: teşekkürler ;)

    burcu küçükturan: benimkinde de ufak kabarcıklar var ama çaktırmıyor ;p biraz dikkat edince oluyor canım, sen kesin yaparsın..

    Birileri anlatsın: çok kısa zamanda bitiyor, merak etme ;)

    n. ışıl karagöz: teşekkür ederim ;)

    GÖNÜL: usta değilsen de benden önce denemişsin en azından ;p

    Yeşim: dene, biz de görelim güzel peçetelerini ;)

    YanıtlaSil
  11. Tugba: sağol ;D

    zeynep's butterfly: mutlaka dene canım, hiç de zor değilmiş..

    Selma Tasarım: vesile olursam çok sevinirim ;)

    simyaser: teşekkür ederim ;D

    Duygu: çok teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  12. Süper olmuş süper! Gerçekten çok başarılı çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  13. İlk demesen inanmaz kimse eline sağlık kuzu

    YanıtlaSil
  14. ALIŞVERİŞ CİNİ:teşekkürler canım ;)

    STİL DİREKTÖRÜ:sen de sağol kuzu ;D

    YanıtlaSil
  15. daha once hıç denemdım boya işlerini.
    Ama bu ılk baslayan lar ııcn hem kolay hemde gerı donusum :)
    Çok beğendim yaw..yapılcaklar lıstesıne ekledım

    YanıtlaSil
  16. Sezgi: kesinlikle kolayca yapılabilir bir uygulama anım, hem de çok vakit almıyor. mutlaka denemelisin ;)

    YanıtlaSil
  17. sevgili byantigone bloglar arasında gezerken rastladım blogunuza ve incelerken yapmış oldugunuz bu çalışmayı gördüm.Elinize sağlık güzel olmuş.Bu işi yapan biri olarak nacizane tavsiyem olacak.Birincisi peçete yapıştırırken koyu kıvamlı olduğundan dolayı transfer tutkalı uygun değil zorlanırsınız.Tutkalı sürüp peçeteyi yapıştırmakta doğru bir teknik değil yine zorlanırsınız
    En kolay yöntem peçeteyi peçete tutkalı ile yapıştırmaktır
    Peçeteyi kesmeniz gerekiyorsa kestikten sonra katlarını çıkarıp(peçeteler üç kat kağıttan oluşur dğer iki katı çıkarırsınız desenli olan kat sadece kalır.)yapıştıracağınız yere peçeteyi koyup tutkalı fırçayla çok bastırmadan peçetenin üzerinden ortadan dışa doğru hava kabarcığı kalmayacak şekilde sürmeniz gerekir.Peçete ince olduğu için tutkalı hemen alacaktır ve yapışacaktır.

    YanıtlaSil
  18. NESTUG: çok faydalı bilgiler vermişsiniz, uzun uzun da yazmışsınız. çok teşekkür ederim. bundan sonrakine mutlaka deniycem ;)

    YanıtlaSil
  19. Merhaba gerçekten çok güzel olmuş elinize sağlık bende çok özenip yapmaya karar verdim ama bişey sormak istiyorum acaba akrilik boyayı su vb ile seyreltiyormusunuz teşekkürler..
    (Cahilliğimin kusuruna bakmayın lütfen)
    Meryem..

    YanıtlaSil
  20. Meryem: ben seyreltmedim boyayı, seyreltiliyor mu bilmiyorum açıkçası. kıvamı biraz yoğun olduğu için boyarken çizgi çizgi oluyor aslında.

    YanıtlaSil
  21. bence çok güzel olmuş :) beğendm bende beklerim :)

    YanıtlaSil