19 Haziran 2012

Fotoğraf Dolu Günler





Bu aralar gece-gündüz sürekli fotoğraf var aklımda. Makinamla yapışık yaşıyoruz. Tüm ekipmanı taşımak zor olmasa her dışarı çıktığımda alacağım yanıma. Ama bebek çantası, makina, lens, tripot derken omuzlarım felç oluyor! 

Aklımda hep "pozlama doğru mu?"  "ışık yeterli mi?"  "kadrajı ayarlayabildim mi?" gibi sorular uçuşuyor. En büyük keyif de çekimler sonrası arkadaşlarla fotoğraflara bakmak, hatta hatalarımızı görmek, hocamızla nasıl düzeltebileceğimizi tartışmak. 

Fotoğraf da girdi kanıma, artık tek çare işi bırakıp tam zamanlı "hobici" olmak!!!

10 yorum:

  1. Fotoğraf çekerken ışığın durumuna göre poz telafisi ( -0.3 ya da -0.7 ) uygularsanız daha iyi sonuç elde edersiniz.Elbet ölçümü doğru yerden almak kaydıyla.

    Üstteki iki fotoğrafta uzun pozlamadan dolayı gökyüzü biraz patlamış gibi duruyor.Tahminimce havada biraz da nem vardı siz çekim yaptığınız saatte. Nemli hava fotoğrafta ne yazık ki iyi sonuç vermiyor. Benim de başıma çok gelmiştir. Ama arada sırada da olsa o nemli havadan da iyi fotoğraf çıktığı olmuştur.

    Fotoğraf çekmek biraz da deneme yanılma yoluyla olur. Aynı kadrajın Diyafram-Enstantane-Pozlama değerlerini değiştirerek farklı görüntülerini elde edebilirsiniz.

    Gece fotoğrafı çekecekseniz şayet güneş battıktan sonraki ilk bir saat içinde çekim yaparsanız Parlament mavisi gökyüzünü elde edebilirsiniz.

    İki satır yazıp gidecektim sözde :)
    Yine bir ton yazmışım, kusura bakmayın artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneriler için çok çok teşekkürler. arada ben de yapıyorum poz telafisi, ama acemiyim malum, bazen oluyor bazen olmuyor. mesela Parlament mavisi rengini hocamız da yakalatmaya çalıştı bu çekim sırasında, ama ben o sırada başka bir çekimle uğraşıyordum ;)
      bundan sonra da fikirlerinizi paylaşmaya devam edin lütfen. paylaşmak ve birbirimizden öğrenmek için buradayız :))

      Sil
  2. fotoğraflar çok güzel:)

    YanıtlaSil
  3. Ahhh ben de ne çok istiyorum onu, sabahtan akşama keseyim, biçeyim, dikeyip, pişireyim sonra da fotoğraflarını çekeyim... 9 -6 bir yerde oturup hesap kitap yapmak nasıl boğuyor anlatamam.
    Fotoğrafların harika bua rada. Benim de adam gibi bir kursa ve tripod'a ihtiyacım var:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de başka bir boğucu 9-5 mahkumuyum. ancak böyle şeylerle kaçabiliyorum işin sıkıntısından. benim de tripod çok dandik, iyi birşey almam lazım ama onu da nasıl taşıyacağım diye düşünüyorum.
      sana da bol fotoğraflı, dikişli günler arkadaşım. senin beğenmene ayrıca sevindim bu arada :D

      Sil
  4. Va valla bunlar süpermiş? sen mi çektin. Harikalar. Anlamayan birinin gözünden süper. Yani şimdi niye yazdım bu son cümleyi dedim kendi kendime. İlk yorumdaki detaylar ve teknikler altında ezildim mi ne? Ben bunları çekemem. Onun için süpersin. Heleki onca iş, bebek, ev, hobiler ee süpersin işte. Photoshopta var değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım ya, nasıl da şımartıyosun beni! aslında bunlar herkesin çekebileceği türden fotoğraflar. standart bir makinayla, 1-2 aylık bir eğitimden sonra kolaylıkla çekilebilecek fotoğraflar. ama her işin bir bileni var, eğitim almak lazım bence. yoksa sadece pahalı makina almakla olmuyor. 2. ve 4. fotoğraflarda Photoshopla kontrast ayarı var sadece. 1. ve 2. fotoğraftaki denizin pamuk görüntüsü çekim tekniğiyle alakalı, Photoshopla yapılmış birşey değil yani. bu arada güzel sözlerin için tekrar teşekkür ederim canım :))

      Sil
  5. harika fotolar !
    bende cok seviyorum fotograf cekmeyi ve de styling.
    banada beklerim :)

    YanıtlaSil