17 Haziran 2015

Balkon Masası ve Sandalye Boyama


Balkonumda çok uzun zamandır kullandığım masa ve sandalyelerim artık iyice gözüme batmaya başlamıştı. Bir süre renklerine uygun masa örtüsü ve minderlerle idare ettim ama ı-ıh! Ya yenilerini alacaktım, ya da boyayla fırçayı elime. Ben ikincisini tercih ettim tabii. 

Oğlumun erken yattığı bir akşam (ki ayda yılda bir olur!), eşimle işe koyulduk. Neyse ki son anda telefonla bu fotoğrafı çekmek aklıma geldi, yoksa bir öncesi fotoğrafımız olmayacaktı.


Son hali bu şekilde. Artık tam anlamıyla bir takım haline geldiler. Minderlerimi de yeniledim, oh miss :))


Boya olarak DYO'nun sentetik astarının beyaz rengini kullandım. Bu kutu çok önceden beri vardı evde. Şu anda ambalajı tamamen farklı. Aslında astar olarak bunu kullanıp, üzerine beyaz yağlı boya ile geçecektim. Ama mat beyaz rengini o kadar çok sevdim ki, sadece bunu kullandım. Uygularken rulo kullandım ve tinerle çok az incelttim.


İlk fotoğrafı görünce "Hiiii! Plastik sandalyeyi boyamııış!" diye dehşete düşenleriniz varsa, o konuya açıklık getireyim. Yaptığım araştırmalar sonucunda plastik malzemelerin de boyanabilir olduğunu öğrendim. Ama bunun için özel üretilmiş sprey boyalar var ve tahmin edersiniz ki Türkiye'de yok! O halde n'apıyoruz? Deniyoruz, olursa olur, olmazsa canımız sağolsun :))

Üstteki fotoğraf astar boyanın ilk katı atılmış hali. Sandalyelerin pürüzlü bir yüzeyi olduğu için zımpara yapmadım. Her kat arasında birkaç saat bekleyip, üçer kat boyadım. Alttaki renk kapanıp, istediğim renge ulaşıncaya kadar yani.

Sandalyelerin ayaklarını da Polisan'ın gümüş rengi sprey boyası ile boyadım. Ama onun görseli yok maalesef.


Masanın ilk kat boyadan sonraki hali de bu. Masanın tüm menteşelerini söküp, güzelce zımparalayıp öyle boyadık. Yine üç kat yeterli oldu. Hem masaya hem de sandalyelere vernik uygulamadık. Daha dayanıklı olurlardı tabii, ama sabrım yetmedi.


Artık balkonumda çok daha keyifli zaman geçiriyorum. Sadece camdan bakmak bile nasıl mutlu ediyor beni anlatamam. Alınan hiçbirşey el emeği kadar tatlı gelmiyor insana. Ama o kadar yorucu bir iş ki, bir daha bu kadarına girişir miyim bilmem. Yine de büyük konuşmayayım ben, neme lazım ;D

Takımımızı yaklaşık bir aydır kullanıyoruz. Özellikle bekledim yazmak için. Boyanın atıp atmayacağını ben de merak ediyordum. Neticede masanın boyası taş gibi, masa örtüsüz kullandığımız halde hiçbir soyulma-yıpranma yok. Sandalyelerde de atma olmadı. Sadece üstüste koyup kaldırdığımız için ayakların oturma tablasına sürttüğü yerlerde ufak soyulmalar var. 

Özetle; ben sonuçtan çok memnunum. Emeğimize değdiğini düşünüyorum. Ama siz siz olun bu kadar büyük bir işe koyulmadan iki kere düşünün. Hele de bizimki gibi ufak bir fırlama varsa evde...

Keyifli geçsin gününüz...

EDİT: 5-6 ayın sonunda sandalyelerde baya soyulma oldu maalesef. Benim kullandığım bu yöntemi önermiyorum arkadaşlar.

40 yorum:

  1. Ben de vakti zamanında internette az dolaşmadım bu boya araştırmaları için. Senin özellikle bir ay bekleyip yazman çok iyi olmuş. Ben biliyorsun zigonlarımı boyadım. Ancak zımpara yapmadan akrilik boyayla boyadığını için sonuçtan hiç memnun Değilim. Gerçekten beyazın yeri çok ayrı. Çok güzel olmuşlar. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiçbir zaman profesyonel boyanmış gibi olmuyor tabii. ama kendin yaptığının-hele de beyaz olursa- tadı bir başka :))

      Sil
  2. mis gibi olmuş ellerinize sağlık...benim de bahçe mobilyaları ağlıyor, yakında benim de kolları sıvamam gerek...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel sohbetler edilir şimdi o balkonda. Çok yorulmuşsunuz ama harika olmuş, bayıldım. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok keyifli oluyor gerçekten. teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Harika olmuş! İlk fotorafla ikinci fotoğraf arasında ki fark resmen insanda şok etkisi yaratıyor, ellerine sağlık:) Bende mutfak dolaplarını boyamaya başlayacağım ama dediğin gibi evde Elis barajı var önce onu geçmem gerek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben eski halini unutmuşum bile. yorumunu okuyunca tekrar dönüp baktım fotoğrafa ;)) sana da Elis'le kolaylıklar bu arada :))

      Sil
  5. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş takımınız. Plastik boyamaya çekinirdim ben olsam. Cesaret güzel şey :) Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendin yap işleriyle uğraştıkça cesaret otomatikman geliyor zaten. arada hayal kırıklıkları oluyor tabii ama denemeye değer!

      Sil
  6. İyi günlerde kullanın. Benim geçen yıl boyadığım plastik koltukların boyası pul pul soyuldu maalesef . İnşallah başınıza öyle bir şey gelmez !

    YanıtlaSil
  7. o kadar güzel olmuşki elinize sağlık :))
    bayıldım resmen geri dönüşüm olmuş

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel, modern bir takım olmuş, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Muhteşem olmuş bayıldım...Beyaz eşyalar ferahlığı sebebiyle zaten favorim..Ama minderler, renkler ,çok hamaratsınız ne diyim..))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minderleri ben yapmadım bu arada. ve çok çok teşekkür ederim :D

      Sil
  10. bakarken benim bile içim açıldı :) ellerinize sağlık mis gibi olmuş...

    YanıtlaSil
  11. ooo harika olmuş inanılmaz bir dönüşüm bayıldımmm :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Bravo diyorum. Sandalyelerinizin ve masanızın beyaz hali daha iç açıcı olmuş. Eşinizin ve sizin ellerinize sağlık. Güzel balkonunuzda mutlu mesut günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Funda Hanım, yine çok zarifsiniz :))

      Sil
  13. Çok hoş görünüyor. Ferah ferah beyazlık... İyi günlerde oturun balkonunuzda.

    YanıtlaSil
  14. çok hoş olmuş iyi bir geri dönüşüm içimiz açıldı ellerinize sağlık..:))

    YanıtlaSil
  15. harika olmuş, ellerinize sağlık. çok uğraşmışsınız ama değmiş ;)

    YanıtlaSil
  16. Mükemmel olmuş. Ben ufacık bir ahşap tepsiyi bile zor boyadım.Berbat oldu. Çay döküldü ,lekesi çıkmadı . akrilik boya idi. Sanki lake boya gibi durmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay bir iş değil kesinlikle haklısınız. ve profesyonel boyanmış kadar dayanıklı olmuyor bizim yaptıklarımız. ama yine de kendi yaptığını kullanmanın keyfi başka. teşekkür ederim :))

      Sil
  17. 4 sandalyeye ne kadar astar kullandınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 750 ml'lik astar boyasının yarısından azını kullandım.

      Sil
  18. Benimde aynı sandalyeden var 5 ay sonra boya atıyomu önermiyomusunuz

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık en güzelini yapmışsınız geriye dönüşüm muhteşem olmuş :)))

    YanıtlaSil