14 Kasım 2009

Mualla

kaynak

Sandığınız gibi bir kadın karakter değil bahsettiğim. Bir Antakya yemeği. Aşağıdaki mim postunda bahsedince sevgili malla sormuş. Bir de bu yemeği çok sevdiğini bildiğim canımın içi Stil Direktörü'm için annemin tarifi:


1 bardak yeşil mercimek
2 patlıcan
soğan, sarmısak, domates, nane, salça, nar ekşisi, zeytinyağı, tuz

Mercimek yıkanır, kaynatılır (fazla kaynatmayın, eziliyor). Diğer malzemeler bir kabın içine doğranır ve karıştırılır. Pişmekte olan mercimeğin içine eklenir. Son olarak üzerine salçalı su dökülüp yarım saat kadar pişirilir.


Gördüğünüz gibi yapması çok kolay bir yemek. Zeytinyağlılara alternatif olarak sık sık yapıyorum ben. Lezzet garanti, tavsiye ederim.


Afiyet olsun



14 Kasım 2009 Cumartesi

8 yorum:

  1. merhaba bu yemekten daha önce haberim yoktu iyi oldu bu tarif öğrenmiş oldum:)birde bana gözlü ilik nedir diye sormuşsun kusura bakma,sorunu yeni okudum ,gözlü ilik hazır mantolarda kabanlarda kullanılan bir ilik şekli ve galiba düz ilikten daha güzel ve kullanışlı ben kendime bir manto diktim ve ıhlamurkuyudaki ilikçilere gittim orda yaptırdım bu tarafta başka yerde yapılmıyor ümraniyede bile yok bu işi yapan. mantomun işi bittiğinde yayınlıycam orda görürüsün şeklini

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor, yöresel tatlar hep favorim olmuştur, ellerinize sağlık, güzel bir pazar diliyorum, sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  3. fikir işçisi: çok teşekkürler, mantonun bitmiş halini heyecanla bekliyorum ;D

    fikr_i alem: çok teşekkürler ;))

    YanıtlaSil
  4. Sağol Antigone kolaymış.Teşekkürler...Bende bu akşam yeşil mercimek haşlamıştım.tam üstüne geldi.deneyim bakayım."Mualla"benim rahmetli anneciğimin adı da okuyunca onun için merak ettim. Benim adım da onun için Malla:((

    YanıtlaSil
  5. Bak bir yemek bahanesiyle neler paylaşmış olduk ;) Umarım beğenirsin..

    YanıtlaSil
  6. Benim patlıcana alerji varya siz yersiniz oh mis :)

    YanıtlaSil
  7. Anam yirimmmm seni muhahhaha :) Gelince yap bana ama mucx

    YanıtlaSil
  8. Siu: sana da başka birşey yaparım tatlım ;D

    Stil Direktörü: Eeeee, gel de yapayım canım ya ;))

    YanıtlaSil