8 Kasım 2012

Tuvale Fotoğraf Transferi-Tutorial


Pinterest'te uzun süre önce görüp denemek istediğim bir projeydi bu. Nihayet yapabildim. Malzemeler;  tuval,  baskı yapacağımız fotoğrafın tuvalin boyutlarında yazıcı çıktısı (tarifte lazer yazıcı diyor ama ben inkjet ile yaptım) ve transfer medyumu (hobi mağazalarında var)
.


Transfer medyumunu tuvalin üzerine bolca döküyoruz. 


Sonra da bir fırça yardımıyla kalın bir tabaka halinde sürüyoruz.


Fotoğrafı tersten tuvale yapıştırıyoruz. Hava kabarcığı kalmamasına dikkat etmek gerekiyor. 


Bu şekilde bir gün boyunca kurumaya bırakıyoruz. 


Kuruduktan sonra fotoğrafı suyla iyice ıslatıyoruz. 


Sonra da kağıdı parmaklarımızla dikkatli bir biçimde soyuyoruz. İşin en çok dikkat isteyen kısmı burası. Aceleci davranırsanız resme zarar verebilirsiniz. 

Son olarak da kurumaya bırakıp üstten bir kat daha medyum sürüyoruz. Ve işte sonuç...


Bazı yerlerdeki renk farklılıkları ve çizgilenmeler soyarken resmin zarar görmesi kaynaklı. Ama eskitme bir görünüm verdiği için ben çok sevdim. Oldukça kolay ve hızlı biten bir proje olduğu için daha büyük tuvallere de uygulanabilir. Hatta aile fotoğraflarından bir kolaj yapılabilir bu şekilde. Bu arada, aynı yöntemi ahşaba da uygulamışlar, onu da deneyince paylaşırım.

82 yorum:

  1. süper olmuş
    ellerinize sağlık
    en kısa zamanda bende denicem inşallah

    YanıtlaSil
  2. Harika görünmüş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Süper olmuş. Ben de hep görüyordum ama çok dikkatli bakmamışım, zordur diyordum içimden. Ama sen çok güzel anlatmışsın, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle sanırdım, hiç zor değilmiş ;)

      Sil
  4. Çok güzel bir bebek ve çok güzel bir çalışma. Çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  5. yaa...çok hoş olmuş!
    daha önce böyle bir şeyi duymuştum ama uygulamasını hiç görmemiştim. ve galiba gözümde büyütmüşüm, bu kadar basit olduğunu görünce şaşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de çok kolay bir çalışma. mutlaka denemek lazım ;))

      Sil
  6. Gerçekten çok güzel olmuş.Bende denemek isterim.
    Ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  7. Harika olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. harika ve çok hoş. Bir sürü fotoğrafa uygulanabilir, denemeli:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, çocukların fotoğraflarına, aile fotoğraflarına...

      Sil
  9. Çok beğendiğimi söyleyebilirim. İlk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. bayıldım bu tekniğe, en kısa zamanda deneyeceğim bende :)

    YanıtlaSil
  11. Kuzenimde gördüm kendim yaptım deyince çok şaşırdım :))) sihrini ortaya çıkardın .... Sorum fotoğraf hangi kağıttta olması gerekiyor ... Çok güzel bir proje paylaşım için teşekkür ederim kendi adıma sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bildiğimiz yazıcı ağıdına, a4'e bastım fotoğrafı.

      Sil
  12. Bu projeyi tuttum
    Ellerinize sağlık
    Salonlara bebek odalarına çok değişik projeler yapılabilir..

    YanıtlaSil
  13. Süper olmuş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Süper yapılacaklara alındı bile :)

    YanıtlaSil
  15. denemeye can atacağım bir proje olmuş seçilen fotoğrafta başarılı, eskitme havasına da vuruldum daha ne olsun:)merakla kolajınızıda bekliyorum...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. kolaj da ne zaman fırsatım olursa artık...

      Sil
  16. Harika olmuş... Çok beğendim, minik de uyurken melek gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsi öyle değil mi zaten canım. minik meleklerimiz!

      Sil
  17. Bayıldım süper. Kesin yapacağım. Çok sevdim. Harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  18. Çok çok güzel olmuş. Ben de denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  19. çok güzel olmuş, çok beğendim, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel olmuş... Ellerinize sağlık. Bende deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  21. bayıldım çok aşırı acayip beğendimm ben de yapıcamm! (:

    YanıtlaSil
  22. çok güzelllllll, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Harika, süper, fevkalade. Denenecekler listesine eklendi.

    YanıtlaSil
  24. Süper bir çalışma olmuş canım, hatta bir o kadar farklı ;) Ellerine sağlık... Bu arada, o eskitme görünümü ben de çok sevdim, farklı bir hava katmış...

    YanıtlaSil
  25. ben daha yeni farkediyorum bu postu.malum bilgisayarım bozuk :( harika anlatmışsın canım ve sonuç dediğin gibi eskitme gibi daha güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  26. gerçekten çok çok güzel,ellerinize sağlık :) ben tuvali nerden ve nekadara aldığınızı merak ettim?

    YanıtlaSil
  27. kırtasiyeden almıştım. sanırım 3.5 TL idi.

    YanıtlaSil
  28. Çok güzel olmuş fikir de harika uygulama da, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. çok güzel olmuşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş

    YanıtlaSil
  30. bugün denedim umarım güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonucu merakla bekliyorum. haber verirsen sevinirim ;))

      Sil
    2. denememin sonucunu yazmak istedim. üzerine su sıkınca çok net duruyor ama kuruyunca kağıdın beyazlıkları çıkıyor sanırım kağıt kalitesi ile ilgili çıktı aldığım yerdeki kağıt normalden inceydi sanrım. ıslak iken üzerine taransfer yapıştırıcıdan sürsem nasıl olur acaba. bu arada bendeki ürün artdeco marka ve transfer yapıştırıcı yazıyor doğru ürün müdür acaba

      Sil
    3. bir şey daha , üzerine en son bir kat daha mutlaka vurulmalı mı görüntü kapanır mı yoksa tekrar saydamlaşır mı

      Sil
    4. haklısın, kuruyunca üzerinde beyaz beyaz kağıt görüntüsü oluyor. ben üzerine bir kat daha transfer medyumu sürmüştüm, saydamlaşıyor kuruyunca. ama yoğun bir yapıda olduğu için fırça izleri kalıyor. sadece vernik daha iyi durur muhtemelen. kağıdın beyazlığını da kapatır. ıslakken sürmeyi denemedim hiç. bu arada ürün doğru. sevgiler...

      Sil
  31. tek kelime ile bayıldım hemen oğlum için yapıcam...teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. Sorma bende Pinterest delisiyim bu günlerde. Çocuklar içinde çok değişik projeler de var. Not alıyorum okulda yaptırırım diye.. Bu çalışmayı da görmüş pin lemiştim. Hemen denemelyim.Eskitme görüntüsüyle enfes olmuş..Fotoğrafta cok guzel. Maşşalh oğluna... Ahşap olan çalışmayı da bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu çok kolay yapılabilen bir proje gerçekten. ahşaba daha kolay uygulanır muhtemelen. yapınca paylaşırım :))

      Sil
  33. Müthiş görünüyor, anlaşılan yapımı da basit :) Denemeye değer. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  34. Üzerinde yazı olan resimleri bu yöntemle transfer etmek isterseniz, önce o resmin ayna görüntüsü şeklinde fotokopisini çektirmenizi (veya fotoğrafı baskıya göndermeden önce Y ekseni etrafında çevirmenizi) öneririm. Aksi takdirde yazılar ters çıkacaktır. Kolaylıklar diliyorum, sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
  35. Başka bir boyayla olabilir mi mesela krem renkte biboyayla olabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, krem rengi de güzel olur. açık renkler tercih etmek lazım zaten.

      Sil
  36. suyla resim kuruduktan sonra soyunca tekrar mı medyum süreceğiz sürünce o medyumun rengi koyu deil mi resmi kapatmaz mıı ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kuruduktan sonra tekrar medyum sürmek gerekiyor. hem dayanıklı olması hem de daha güzel durması için. medyumun rengi hafif bulanık bir beyaz ve kuruduktan sonra şeffaflaştığı için resme bir etkisi olmuyor.

      Sil
  37. çok güzek olmuş bende deneyeceğim lakin tuval kanvas kumaşlı tuvalmi yoksa heryerde satılan normal tuvallerdenmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikinde de oluyor, sorun değil. Kalın dokulu kanvas tuval olursa resim daha pürüzlü olur sadece. Bunu kırtasiyelerde satılan tuvallerden yaptım ben.

      Sil
  38. fotoğrafı A4 gibi bir kağıda baskılamak gerekiyor değil mi?resmin renkli olması bir sorun çıkarır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli de olabilir, sorun olmaz. A4 kağıda aldım ben çıktıyı.

      Sil
  39. fotoğrafı A4 gibi bir kağıda baskılamak gerekiyor değil mi?resmin renkli olması bir sorun çıkarır mı?

    YanıtlaSil