1 Ekim 2012

Biye Nasıl Düzgün Dikilir?


Önceleri çok zorlandığım birşeydi biyeyi düzgün dikmek. Biyeyi doğrudan kumaş arada kalacak şekilde yerleştirip iğneliyordum. Ama teğellemeye üşendiğimden potluklar oluyordu ufak tefek. Anlatacağım yöntem internette pek çok sitede var, gerçekten biye çok düzgün oturuyor bu şekilde.

İşte başlıyoruz; önce biyeyi kat yerlerinden açıyoruz...



Biyeyi, kumaşla aynı hizada olacak şekilde, kumaşın tersinden iğneliyoruz. 


Sonra da kumaşa yakın olan ilk kat yerinden dikiyoruz. Dikeceğimiz bölümü (yaka, kol,.. vs) çepeçevre dönüyoruz. 


Sonra her iki ucu birleştirip fazlalığı kesiyoruz.


Biyeyi ok yönünde  katlamaya başlıyoruz.


Önce ilk kat yerinden...


Sonra da tam ortadaki kat yerinden katlıyoruz. Böylece biye kumaşa yüzünden oturmuş oluyor.


Son olarak da katlanmış haliyle üstten incecik dikiyoruz. Ben iğnelemeye üşendim yine ama iğneleyince daha kolay oluyor. 


İşte bitmiş hali. Fotoğrafı ütülemeden çektim ama yine de biyenin düzgün oturduğu belli oluyordur.

56 yorum:

  1. woaawww bu kadar olurr pessss
    ne güzel anlatmışsın cidden ellerine sağlık...
    Ben bu yöntem ile bilmiyodum önce 4 e katlayıp ütülüyüp sonra dikiyodum ama buda çok pratik ve muntazam olmuş artık böle yaparım...
    Çok tşkler arkdşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle daha pratik gerçekten. işine yaramasına sevindim ;)

      Sil
  2. Harika bir anlatım olmuş, çok öğretici:)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar açıklayıcı anlatmışsınız..bana da faydalı bir paylaşım oldu
    teşekkür ederim..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ooofff benim için hala çok zor bu biye işi... Başta biyeyi yaparken kafayı yiyor insan. Keşke sen dikiş dikerken yanıbaşında olsam da senden kapsam birşeyler:)
    Çok düzgün olmuş çoook.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke biraraya gelip craft atölyeleri yapabilsek biz de. çok keyifli olur. kimbilir neler neler öğreniriz birbirimizden! mesela ben de sen fotoğraf çekerken yanıda olabilsem!

      biye meselesine gelince, nacizane önerim önce düz parçalar (masaörtüsü gibi) ve hazır biye ile başlaman. ben biye kullanmayı çok seviyorum çünkü çok profesyonel bir görüntü veriyor.

      Sil
  5. Çok yaşa valla. Benim biyelerde potluk oluyordu sanırım bundan sonra hallolur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım işine yarar bu yöntem. sen de çok yaşa ;))

      Sil
  6. Cok guzel anlatmıştınız tesekkurler.bende deneyeceğim en kısa zamanda beceremem diye biye hiç çalışmadım ama kolay görünüyor.sevgiler..www.mycolurfullife.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok kolay, heme denemelisin ;)

      Sil
  7. Evet cok guzel gorunuyor, ama bize kursta biraz daha farkli ogrettiler, onda on yuzunde hic dikis gorunmuyor, ama daha zor tabi. Ve cok iyi goze ihtiyac var:) en kisa zamanda bunu deneyecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç dikiş görünmeyen biyeye bayılırım ama hem nasıl yapıldığını bilmiyorum hem de ona sabrım yetmez muhtemelen. bana yeter bu kadarı. umarım senin de işine yarar..

      Sil
    2. Hiç dkişin görünmediği biye ancak elle bastırırsa olur! Yani biye sizin yöntemle yaka vb nin kenarına dikilir, sonra açık kalan kısım -ki bu giysinin iç yüzeyinde olmalıdır- elle bastırılır . Yani sizin istediğiniz esas profesyonel görünüm de bu şekilde olur! Tabi ısmarlama yani haute coture'de! Yoksa makine dikişi ile bitirilmiş biye aslında profesyonel ama konfeksiyon işi olur:) Aslında dikişi seven biri için, üstelik de hazır biye kullanıyorsanız çok da zor ve sabır isteyen birşey değil! Özellikle abiye tarzı giyimlerde elle baskı uygulaması giysiye daha özel bir değer katar.
      Biyedeki asıl zorluk hazırlanmasındadır bence. Çünkü tam verevden düzgünce kesmek gerekir ve tam verevden kesilmiş biyeler pot da yapmaz!

      Sil
    3. bilgiler için çok teşekkür ederim. sevgiler :))

      Sil
  8. ne kadar faydalı bir yazı. teşekkürler.
    daha makinaya iplik takamamış bir insan olsam da hoşuma gidiyor böyle dikiş tekniklerini okumak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten makinaya o ipliği takınca bir daha vazgeçilmiyor. heveslendirebildiysem ne mutlu!

      Sil
  9. Evet çok güzel bir post olmuş, çok düzgün oturduğu belli oluyor zaten, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. merhabalar.. bıyeyı hazırmı alıyorsunuz, yoksa kendınız mı yaptınız.. bıye nasıl hazırlanır yardımcı olursanız sevınırım. haa bır de hazır bıyelerı nereden bulabılırım??

    sevgıler
    fıdan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu hazır biye. kendim de yapıyorum zaman zaman. onu da anlatacağım zaten başka bir postta. hazır biyeleri bulmak çok kolay, bütün tuhafiyelerde var. ama koton biye bulmak zor oluyor. genelde saten biye satılıyor. bu postta görünen de koton biye. seviyorsanız saten de kullanılabilir tabii, ne dikildiğine bağlı. kolay gelsin :)

      Sil
  11. yine çok faydalı bir tutorial çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. resimler ve anlatım harika. Elleriniz dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  13. yenı yenı bıseyler dıkebılmeyı basardım :) henuz 1,5 aydır dıkısle olan tanısıklığım.. oncesınde bıye nedır, nasıl dıkılır bılmez ve acıkcası ammmaaannn bana ne ne uğrasıcam dıyen terzı kızı ben :) sımdılerde delıler gıbı hergece dıkıs teknıklerı kıtabını hatım edıyorum desem yerıdır.. ufaktan burda dergılerınden kalıplar cıkarmaya basladım.. eehh ancak cözdum uzay mekığı halındekı kalıpları:D ama tabıı cok yolum var katedılmeyı bekleyenn.. sızlerden yardım almaya basladım.. acıklayıcı cevabınız ıcın tsk ederım..

    sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keyifli bir yolculuk olur umarım. rica ederim ayrıca :))

      Sil
  14. Şu biyeyi düzgün dikmeyi ne zaman öğreneceğim:=))) Bu biye nasıl dikilir postları yararlı olacak inşallah:=)

    YanıtlaSil
  15. iyi günler,ben de biye çevirme tekniği ararken size rastgeldim,hazır biye dikişi hakkındaki bilgiler için teşekkürler,ancak benim asıl aradığım elde biye çevirme ile ilgili bişeyler öğrenebilmek idi acaba bu konuda varsa bilgilerinizi bizimle paylaşırmısınız,şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elde biye çevirmek derken neyi kastettiğinizianlamadım. benim bilmediğim bir teknik muhtemelen. ama öğrenirsem paylaşırım. sevgiler..

      Sil
  16. Çok faydalandım,teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  17. Dikişe yeni başlayanlar için, özellikle de benim için çok yararlı bir anlatım :) Temiz dikiş için gerekiyor bazen ama bilmediğimden hep es geçmiştim. İlk fırsatta deneyeceğim bu tekniği :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biye kullanmak çok pratik oluyor gerçekten. bana pervazdan daha kolay geliyor açıkçası..

      Sil
  18. onca ingilizce , türkçe blog dolaştıktan sonra ,en sonunda anladım :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  19. Kolay biye dikme tekniği yazdım sayfanız çıktı,çok yardımcı oldunuz,teşekkürler.Takibe aldım.SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işinize yaramasına sevindim. ses verdiğiniz için ben teşekkür ederim :))

      Sil
  20. super anlatmissiniz tesekkurler

    YanıtlaSil
  21. Çizgili konusunda katılıyorum, hayatımda diktiğim ilk pantolon çizgili bir kumaştandı(ne gaflet!) üstelik de fermuarı önden bıraktım. Acemi halimle çektiğim azabı anlatamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük cesaret valla! çektiğin çileyi tahmin edebiliyorum :))

      Sil
  22. Ayy bu yazı benim içimi ferahlattı, çok teşekkür ediyorum. :)) Yarın ilk elbisemi dikmeyi deneyeceğim ve yaka biyesi olması gerektiğini bile az önceki araştırmalarımda öğrenmiştim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakada biye, bant, pervaz,... farklı pek çok yöntem kullanılabilir. ama yeni başlayanlar için biye çok pratik olur. kolay gelsin :))

      Sil
  23. 10 numara 5 yıldız hemen.deniyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel yöntemi denedim ve bir yazı hazırladım. blogumda yazınızın linkine de yer verdim sevgiler :)

      Sil
    2. Ne kadar zarifsiniz, çok teşekkür ederim ;))

      Sil
  24. çok güzel açıklamişsınız diktim mükemmel oldu çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  25. Dikişte acemiyim.Sürekli sizin bloğunuzda dahil bloglara bakarak öğrenmeye çalışıyoryrum.Kendime bir tunik diktim ama yakaya biye takılcak,eyvahlar olsun üç gündüe biye ben biyeye bakıyorum.Kesinlikle ben bunu dügün yapamam diye düşünürken ,bu yazıyı buldum ve şimdi uyguladım.Sonuçmu harika.Ben bile inanamıyorum.Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Emeğimin bir işe yaramış olması büyük mutluluk :))

      Sil
  26. Aynen bende elbiseyi dikiyorum biyeyi yapmak ölüm geliyor yapsamda temiz dikiş olmuyor. Bu biye hazırmı yoksa bizmi 3e katlayıp ütüleyip hazırlıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hazır koton biye ama bazen kendim de yaptığım oluyor biyeyi.

      Sil