5 Eylül 2014

Dar Gelen Şorta Ne Yapmalı? / Refashioning Too Tight Shorts


Geçenlerde sevgili Yerli Astronot'un bu yazısını görünce hemen dolaba koştum. Çünkü çok sevdiğim bu şortumu beli dar geldiği için giyemiyordum. Ki kendisinin tarihçesi çok eskidir. Hayatına lacivert bir kot pantolon olarak başlayan bu garibanı önce kapri, sonra birkaç kez farklı boyutlarda şort haline getirdim. Sonra renginden sıkılıp çamaşır suyuna yatırdım. Sonra gözüme çok gıcır gıcır geldi, biraz eskittim. Beli rahatsız etmeye başladıktan sonra rahata ermişti zavallı, yine aldım elime...

These shorts were pants at first. I cut them a few times, then bleached and distressed. But it's a bit tight for me now. So, it's time for refashion again!


Dikişlerini yandan açıp kemer kısmını kestim. Sonra da pantolonun rengine uygun bir kumaştan belime göre bir panel hazırlayıp ekledim yanlarına. İç kısmının dikişlerini de aynı genişlikte kumaş geçirerek temizledim.

First I ripped the side seams off, then cut the waistband. I prepared two pannels from a cotton fabric and sew them to both sides. To finish inside seams, I also used two different fabric pannels.


Çiçekli böcekli yan dikişlerimize yakından bir bakalım...

A close view to side panels...


Ve giyilmiş hali. Eskisine göre çok daha rahat ve bana göre çok eğlenceli bir şort oldu. Bir süre böyle, bakalım bundan sonra başına neler gelecek?

I think it's more comfortable and fashionable now...

36 yorum:

  1. ayyyy o şerit çok şirin olmuş yaa ellerine sağlık ;:)

    YanıtlaSil
  2. Çok hareketli çok hoş olmuş:))

    YanıtlaSil
  3. Bu gerçekten çok güzel bir fikir. Şortun katlama yeri gibi katlanabilir olsaymış keşke eklenilen yer daha mı iyi olurdu ki? Ama bu da harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında öyle yapacaktım ama böyle farklı olur gibi geldi, yaptım gitti :))

      Sil
  4. Aaaa muhteşem olmuş.Walla darlıktan değil de sırf bu görüntü için yapmak istedim şimdi.O çiçekli kumaş da bu kadar mı yakışır...Leopar falan da iyi olr sanki..Paylaşım için çook teşekkürler..))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu yaptıktan sonra tatilde biraz daha kilo aldım, şimdi bu da dar geliyor hiç sorma! artık şortu rahat bırakıp acık kilo vermeliyim galiba ;))

      Sil
  5. çok hoş olmuş bu haliyle

    YanıtlaSil
  6. Şortun senden kurtuluşu yok:)) çok şık olmuş canım, belki ben de dar bir pantolonuma yaparım böyle bir şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pantolonların sadece bel kısmına esnek kumaştan bir parça eklemişler, Pinterest'te görmüştüm. Öyle de yapılabilir belki. Kolay gelsin canım :))

      Sil
  7. Bende yanlışlıkla küçük kestiğim şortumu aynı yöntemle genişlettim :) Ama kendi kumaşıyla :) Bu da değişik ve güzel olmuş.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Süper fikir bayıldım :)

    YanıtlaSil
  9. Desenli kumaşla nasıl güzel olmuş bayıldım. Eee güzele ne yakışmaz :)))
    Ellerine sağlık. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok fena şımarırım, söylemedi demeyin ;p

      Sil
  10. Cok alemsin yaa, zavalli falan deyince, farkinda olmadan acidim sorta:) Sonucu gorunce omu zavalli, hadi bee zavalli benim suan dedim:) Eline saglik guzel gunlerde giy bu zavalliyi:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, fazla da üzülmeseydin yaw ;DD

      Sil
  11. Süperöiş bayıldım :) Yaza yakışır bir parça olmuş

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş payetli bir kumaşla da çok şık olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama olmuyor böyle, yorumlarda süper fikirler uçuşuyor. hepsini nasıl yapayım ben? aklımda kalıyor sonra ;DD

      Sil
  13. İlk paragrafa bayıldım :) çok komik şortun başına gelenler :)
    Ama son hali de süper olmuş...

    YanıtlaSil
  14. Yaratıcı ve şık olmuş...ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. güzel yazı teşekkürler..

    YanıtlaSil
  16. başına gelebilecek en güzel şey gelmiş zaten, daha ne gelsin ki?? :))
    harika olmuş, emeğinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ...bir nebze faydam olduysa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil