29 Temmuz 2013

Pratik Biye Yapımı-Tutorial


Dikişlerimde biye kullanmayı çok seviyorum biliyorsunuz. Özellikle de koton biye tabii. Kullananlar bilir, çok zordur koton biye bulmak. İstediğiniz renkte bulmak ise neredeyse imkansız. Hele desenli arıyorsanız hiç yorulmayın boşuna. 

Hal böyle olunca iş başa düşüyor tabii. Kendimiz yapmak üzere sıvıyoruz kolları. Peki nasıl yapacağız? Kumaşı verev olarak kesip uçlarını birleştirerek yapmak en bilinen yöntem. Ama ben size çok daha pratik bir yol anlatacağım. Daha önce Pinterest'te birkaç kez rastladığım bir yöntem bu. Colette Sewing Handbook da aynı yöntemi anlatmış.

Hadi başlayalım...


Kullanacağımız kumaştan düzgün bir kare kesiyoruz. Ben 30x30 cm bir parça kullandım.


Kareye bir köşegen çiziyoruz ve köşegen boyunca iki üçgen oluşturacak şekilde kumaşımızı kesiyoruz.


Üçgenleri kumaş yüzleri birbirine bakacak şekilde resimdeki gibi yerleştirip işaretli yerden dikiyoruz.


Dikiş payını açıp güzelce ütülüyoruz.


Böylece elimizde böyle bir eşkenar dörtgen parça kalıyor. (Geometri dersi gibi oldu yaw ;p)


Kumaşa enlemesine 4 cm eninde çizgiler çiziyoruz. Tabii suyla çıkan kalemle! Ben 1 cm eninde biye istediğim için 4 cm'lik şeritler hazırladım. İstenilen kalınlıkta yapılabilir tabii.


Eşkenar dörtgenin köşelerini her iki taraftan içe doğru katlıyoruz. Bu arada üstte kalan fazlalığı da kestim ben.


Katlarken kumaş yüzlerini denk getirmiyoruz, birer şerit dışarda kalacak şekilde kaydırıyoruz. Sonra da işaretli çizgi boyunca, bir tüp oluşturacak şekilde kumaş kenarlarını birbirine dikiyoruz. 


Dışarda kalan şeritten başlayarak çizgiler boyunca spiral şeklinde kesiyoruz kumaşımızı. 


Böylece 30 cm2 kumaş parçasından 1.5 metreye yakın verev şerit elde etmiş oluyoruz. Şimdi gelelim bunu biye haline getirmeye. Ben kendim yaptım ama isterseniz buradan bir biye yapma aparatı alabilir, ya da bu linkten yazdırıp kartondan bir aparat hazırlayabilirsiniz. Ben aparata o kadar para vermek istemedim açıkçası. Kartondan yapılanın da eni istediğimden dardı. Yine iş başa düştü anlayacağınız.


Şeridimizin bir ucunu fotoğraftaki gibi iki yandan katlayarak iğneyle ütü masasına sabitliyoruz. 


Sonra da şerit boyunca katlayıp ütülüyoruz bu şekilde. Son olarak da yine ortadan katlayıp ütülüyoruz.


İşte istediğimiz renk ve desende biyemiz hazır. Hem siz bakmayın böyle uzun uzun anlattığıma, yöntemi kavrayınca 15 dk.dan fazla sürmüyor yapımı.

Güzel dikişlerde kullanın arkadaşlar. Sevgiler...

54 yorum:

  1. Böyle yayınlar hep çok işime yaradı. Öğrenmek güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de çok işime yarar böyle yayınlar. öğrendikçe ben de yazmaya çalışıyorum o yüzden..

      Sil
  2. Yine süper anlatım olmuş. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. bayıldım buna gerçekten.hem de küçücük bir kumaştan uzun biye elde etmek çok cazip.yalnız bir şey takıldı aklıma.diktikten sonra kesiyoruz ya, kenar dikişlerde atma olmuyor mu?çok sağol canım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kullandığım kumaşlar genelde ince koton kumaşlar oluyor. onlarda da atma sorunu yaşamadım şimdiye kadar. ama daha gevşek örgülü kumaşlarda sürfile yapmak gerekebilir. rica ederim bu arada :))

      Sil
  4. ellerine sağlık canım benim harika da anlatmışsın

    YanıtlaSil
  5. Güzel paylaşım Teşekür ederim.

    YanıtlaSil
  6. ay yaşasın
    ne kolay mış öyle Çok sağol acayip işime yarayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öğrenince böyle sevindirik olmuştum. emin ol çok işine yarayacak :)

      Sil
  7. Süper bir yöntem. Bayıldım.
    Bizimle paylaştığınız için çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  8. çok pratikmiş :)

    ellerine sağlık.


    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Bu geometrik şeklin adı paralel kenardı galiba:)) Düzgün biye yapamamaktan muzdarip olunca ya hiç biye işine girmiyorum ya da biraz falsolu biyelerim oluyor. Ama biraz falso bak, azıcık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. azıcık falsodan n'olucak ki? hem falsolu olsun kendi üretimimiz olsun!

      Sil
  10. Vayyyy.... Çok kolaymış yapılması. Anlatımınızda süper oldu. Çok işimize yaracak çok... Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel ve açık bir anlatım olmuş. Elinize , emeğinize sağlık...

    Ayşegül Tekdal

    YanıtlaSil
  12. Harikaaaa, çoook teşekkürler. Ben çiziyordum kesip sonra uç uca ekliyordum:( işe bak.. Oy oyyyy , öğrenmem gereken çok şey var....

    Gel yanaklarından da öpeyim:)

    YanıtlaSil
  13. koltuk kenarlarının fitilleride böyle dikilir:)) benimki daha uyduruk bi yöntemdi,bunu öğrendiğim oek iyi oldu...döşemeciliğe yeni bir soluk getirebilirim sayende:))

    YanıtlaSil
  14. Cok tesekkürler canim anlatimi cok kolay ve pratik olmus ellerine saglik sevgiler♥

    YanıtlaSil
  15. anlatım çok güzel teşkkürler, işime yarayacaktır! :)

    YanıtlaSil
  16. çok güzel anlatmışsın canım teşekkürler umarım bende başarırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaparsın tabii canım. sana çerez bunlar:))

      Sil
  17. paylaşımınız için teşekkürler, sitenizi zevkle takip ediyorum... Benim biyelerimde diktikten sonra hep potluk oluyor... İllaki özellikle yaka kısmı havaya kalkıyor...Sizin biye dikerken bi yönteminiz var mı? Gül...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim "Biye Nasıl Düzgün Dikilir" başlıklı bir yazım var, orada detaylı anlatmıştım kullandığım yöntemi. kolay gelsin...

      Sil
  18. benim gibi acemi dikiş severler için harika bir anlatım, anlaşılır ve yapılabilir...Paylaşımınız için teşekkürler.Elif

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım güzel bir paylaşım olmuş:=)

    YanıtlaSil
  20. Muhteşem bir blogunuz var, dikiş konusunda gördüğüm en iyilerinden biri. Keşfettiğim için çok mutluyum. Ben de kendi blogumda yemek-seyahat-dikiş kendimce yazıyorum :) Şimdi blogunuzu kurcalamaya devam ediyorum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Bende ayni fikirdeyim iyiki varsniz iyiki sizleri ve o yararli bilgileri bizimle paylasiyorsunuz ögrenecek cok seyimiz var.takipteyim

    YanıtlaSil
  22. çok güzel anlatmışsınız bundan sonra biye yapmak daha kolay olacak. bende size bir şey diyeyim biye aparatı burada aliexpress sitesinde çok uygun. ben http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Set-of-4-Size-Fabric-Bias-Tape-Maker-Tool-6mm-12mm-18mm-25mm-Sewing/1728796702.html bu seti aldım ve mennunum. iş görüyor üstelik o kadar para vermeyede değmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim neden aklıma gelmedi aliexpress'e bakmak?!! hemen siparişimi verdim. çok teşekkür ederim ;))

      Sil
  23. İnanılmaz güzel elinize saglik bende kumasi neladatda ziyan ediyormusum meger

    YanıtlaSil
  24. Kesim asamasini tam anlayamadım kesimi ayrintili anlatabilir misiniz lutfen simdiden tskler paylasim cok faydali tabi birde keserken parcalar nasl kopmuyor onu anlayabilirsem uygulacagim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğraflardan çok iyi anlaşılmayabiliyor bazen. bir dahaki yapışımda video çekmeye çalışırım. ama şurada çok anlaşılır bir video var, bir de ona bakın isterseniz: http://www.youtube.com/watch?v=PZUJknZ6aC0

      Sil
    2. Video için ve cvp verdiginiz icin cook tsk ederim :) su gizli fermuari bi turlu düzgün dikemiyorum bu konudada bi video var mi acaba :) bu arada cok severek takip ediyorum hergun yeni bisey yazmis misiniz diye bakıyorum facebook uzerinden nasil takip etme imkanim var mi acaba sizi

      Sil
    3. Facebook'ta hesabım var blog adımla ama pek aktif değilim. sağ kolondaki Facebook logosuna tıklayarak takip edebilirsiniz. gizli fermuarla ilgili youtuba'dan "invisible zipper tutorial" diye aratabilirsiniz.

      Sil
  25. Kolay biye yapımı yazdım,karşıma siz çıktınız,harika anlatmışsınız,çok hoşuma gitti. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana, asıl ben teşekkür ederim :))

      Sil
  26. denedim şahane oldu dediğiniz gibi en fazla 20 dakikami aldı. Teşekkürler dikimjnide sizden öğrendim meğer çok kolaymis

    YanıtlaSil