14 Ocak 2014

Taşınırken, Seyahat Ederken Takılarımız Karışmasın

Bu aralar dikişe pek vakit yok. Taşınalı neredeyse iki ay oluyor ama hala düzenleme, yerleştirme, dolap-raf çakma gibi işlerle uğraşıyoruz. Bir de ufak bir sağlık sorunu nedeniyle haftasonları İstanbul'a gidip gelmeye başladık. İyice harap durumdayım yani. Madem dikişlerimi paylaşamıyorum, bari taşınma-düzenleme yazıları ekleyeyim dedim. 

Taşınırken veya tatile giderken takılar, özellikle de kolyeler makyaj çantasının içinde oraya-buraya savrulur, zincirleri düğümleniverir hemen. Hele siz de benim gibi, 3-5 günlük tatil için bile tüm kıyafetlerinize uygun takıları doldurup götürüyorsanız, bu yazı çok işinize yarayacak.

Kolyeleri paketlemek için tek ihtiyacımız olan streç film. Filmi açıp, kolyelerden birini uzunlamasına yerleştiriyoruz. Kolyeyi filme 1-2 kat sardıktan sonra aynısını 2. kolye için de yapıyoruz. Bu şekilde sarıp ekleyerek kolyeden dönerimizi(!) hazırlıyoruz.


Özellikle bu tip ince zincirli kolyeler için çok pratik oluyor gerçekten. Taşıdıktan sonra açıp yerleştirmesi de çok kolay.


Küpeler, yüzükler ve inci gibi hassas takılar için ise çok daha bildik bir yöntem kullandım. Ağzı fermuarlı ufak poşetlere gruplayıp doldurdum. 


Bu boyutta poşetleri nereden buldun derseniz, satın aldığım giysilerin yedek düğme ve ipliklerinin koyulduğu, kıyafetlerin etiketlerine tutturulan poşetler bunlar. Birkaç tanesini saklıyorum, bu tür ufak paketleme işlerinde hayat kurtarıcı oluyorlar. 


Hepsini derleyip toparladıktan sonra da içini görebileceğim bir makyaj çantasına doldurdum. Eve yerleşirken açıp yerleştirmesi o kadar rahat oldu ki anlatamam. 

Takılarımızı sağ-salim taşıdık, peki nasıl yerleştireceğiz. Aradığımızı nasıl kolayca bulacağız? Herkesin evine, dolabına göre bir çözümü vardır mutlaka. Ben kendi düzenleme çözümlerimi paylaşacağım. Yazısı gelecek yakında. 

Umarım faydalı olmuştur...

33 yorum:

  1. Bu küçük posetleri hep atiyodum ben yaa artik atmicam gercekten cok pratik boyle

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı oldu inan ki, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yaratıcılık ve zeka karşısında önünde eğiliyorum gerçekten. Süper fikir olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle çok faydalı bir yayın olmuş, taşınma işiniz hayırlı olsun, güzel günler geçiriniz yeni evinizde:) Bu arada Sağlık şakaya gelmez, dilerim önemli bir sorun yoktur, şifalar diliyorum. Bu çok güzel yayının devamını bekliyorum. Zincirlerde çok işime yarayacak zira, incecik zincirler, altın olsun gümüş olsun karıştığında kopabiliyorlar açmaya çalışırken, teşekkürler, sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önemli birşey yok canım, sağol. sadece bir süre İstanbul'a git-gel yapmak zorunda kalacağız. bu arada işine yaramasına sevindim. sevgiler...

      Sil
  5. süper fikirmiş her ne kadar sadece aksesuar olarak yüzük kullansam da aklımda olsun özellikle streç filme bayıldım, zeki hatunsun ne diyeyim..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne zaman lazım olacağı belli olmaz ne de olsa ;)

      Sil
  6. harika bir yontem paylastigin icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Kolay gelsin size,taşınmak ne zor iştir bilirim.Kolyeleri strece sarma fikri çok güzel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neyse ki taşınırken kişisel eşyalarımızdan başka birşey toplamadım ben. herşeyiyle şirkete verdik. ama sonrasında haftalar süren yerleşme işi var, o ayrı.

      Sil
  8. Seyehatlerde fermuarli minik posetleri kullaniyorum ama strec fikrine bayildim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fermuarlı minik poşetlerden bulsam ben de alacağım. nereden alıyorsun?

      Sil
    2. Yurt disindan getirmistim hala bitmedi ;) Buralarda bakmadim hic, eger gozume carparsa yazarim..sevgiler
      beklerim : http://myblog-ayf.blogspot.com/

      Sil
  9. Taşınacaklar içim çok pratik bir yöntem :)

    YanıtlaSil
  10. vay be!! kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi:)) süpersin arkadaşım..hayatımı kurtardın desem yeridir...yakında beni de bir taşınma beklediği için nasıl makbule geçti bilemezsin...seviyorum seni:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim işine yaramasına canım. ben de seni çook seviyorum!

      Sil
  11. ben kutuya koyuyorum
    sert falan olunca temas sürtünme ıle sıkıntı olmuyo

    YanıtlaSil
  12. hay aklınızla bın yasayın yahu nedır cektıklerımız*-*

    YanıtlaSil
  13. Great tip!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  14. Faydalı, hayat kolaylaştıran fikir diye buna derim! Teşekkürler =))

    YanıtlaSil
  15. İyi fikirmiş gerçekten... Bir iyi fikir de benden gelsin o zaman... :) http://siyahdantel.blogspot.com.tr/2014/02/iyi-fikir.html

    YanıtlaSil
  16. Harikaymış gerçekten teşekkürler

    YanıtlaSil