13 Şubat 2014

Alt Açma Örtüsü Yapımı / Diaper Changing Pad Tutorial


Haftasonu diktiğim alt açma örtüsünün yapımını adım adım fotoğraflamıştım. Zaten zamanım oldukça yaptığım şeyleri yapımıyla birlikte paylaşmaya çalışıyorum. Çünkü blog yazmaya başladığım günden bu yana en çok adım adım anlatım yani tutorial'lerden birşeyler öğrendim. Yapmaya başladıkça da hem birşeyler üretip hem de yapım aşamalarını adım adım fotoğraflamanın, anlaşılır olması için uğraşmanın ne kadar zor olduğunu gördüm. Bu yüzden sadece yaptıklarımı paylaşmak değil, nasıl yaptığımı anlatmak, yorumlardan yeni şeyler öğrenmek ve bunların birilerinin işine yaradığını görmek çok daha büyük keyif benim için. Sonuçta paylaşmak ve birbirimizden öğrenmek için burada değil miyiz? 

Neyse, gelelim alt açma örtüsünün yapımına;


Tercihen pamuklu bir kumaştan 45x65 cm ölçülerinde bir dikdörtgen parçayı çift kat biçiyoruz. Ölçüler isteğe bağlı değişebilir tabii.


Aynı ölçülerde bir de kapitone elyaf biçiyoruz.


Elyafı iki kat kumaşın arasına gelecek şekilde yerleştiriyoruz.


Kaymaması için iğneleyip her iki yönde verevden çizgiler çizmeye başlıyoruz. 


Sonuçta ortaya böyle bir baklava dilimi/kapitone deseni çıkmalı. Ben 10'ar cm aralıkla çizdiğim için ortaya 10x10 cm kareler çıktı.


Daha sonra çizdiğimiz ve iğnelediğimiz örtümüzü çizgiler boyunca dikmeye başlıyoruz. Arada kapitone elyaf olduğu için kaydırmamaya dikkat etmek gerekiyor. 


Kenarlarını temizlemek için ben hazır koton biye kullandım. İçe katlanıp dikilebilir de. Ama biye kullanmak hem daha kolay hem de daha dekoratif geliyor bana. Bu arada "böyle de biye mi dikilirmiş canım!" diyorsanız sizi buraya alayım.


Örtümüz bitti sayılır. Bu fotoğrafta kapitone dikişler daha net görünüyor. 


Son dokunuş olarak örtüyü katlayıp ilik ve düğme yerlerini işaretliyoruz. Kenarlarından diktiğimiz bir parça biyeden bir birit ilik, karşısına bir de düğme diktik mi, katlayıp çantaya atması çok daha pratik hale geliyor. 

İşte bitti, hadi bebişlere, yeğenlere gelsin birer tane!

24 yorum:

  1. dikiş konusunda senden öğreneceğim çok şey var güzel ve temiz bir çalışma olmuş eline sağlık sevğiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfurullah Meltem, birlikte öğreniyoruz :))

      Sil
  2. çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Very cute, well done dear :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel olmuş biye ile.
    Ben de 2-3 tane diktim bu alt açma şeysinden hediye için ama biyesiz. Bir de böyle deneyeyim dediğin gibi hazır biye alayım ama önce:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendin de yapabilirsin biyeyi, hem de istediğin kumaştan. ben şubiye yapma aparatına para vermek istemiyordum ama alacağım galiba :))

      Sil
  5. o kadar beğendim ki canım çok teşekkür ederim,gerçekten çok faydalı oldu anlatımın teşekkür ederim.arasına ince bir naylon da konabilir değil mi sızıntı olmasın diye...

    YanıtlaSil
  6. emeğine sağlık harika olmuş bende dikmek istiyordum öyle açıklayıcı olmuşki çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş. çok güzel.

    YanıtlaSil
  8. Yine harika bir şey yapmışsın. Buna benzer bir şeyi bende yapmıştım ve paylaşmıştım. Benim ki hem alt açma örtüsü hemde uyku tulumu şeklindeydi. Yalnız benim braz daha anlatım konusunda kendimi geliştirmem lazım.
    Bazen çok ayrıntılara girip çok uzatabiliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlatım kısmı zamanla gelişen birşey ve fotoğraflar çok önemli. açıkçası ben en çok yabancı bloglardan yararlanıyorum bu konuda. senin yaptığını da merak ettim bu arada. hemen bakayım.

      Sil
  9. Çok teşekkürler anlatım için. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ben bu kapitone yapmaya bir üşeniyorum ki... şimdi elimde bir çanta var kapitone olsa çok güzel olacak ama üşeniyorummmmmm

    YanıtlaSil
  11. Çok şık olmuş.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Çok kullanışlı, güzel ve el yapımı olduğundan değerli. Elinize sağlık.
    http://mordakiyesil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. bence de elyapımı olması ayrı bir değerli. teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil