19 Ağustos 2011

Pantolon süsleme-Tutorial



Bu sefer böyle süslü bir pantolon diktim oğluma. Bakalım nasıl yapmışım...


Önce evdeki bir pantolonundan kalıp çıkarıp, basit bir pantolon diktim. Beli lastikli, dümdüz bir model.


Sonra başka bir kumaştan istediğim boyutta iki daire kestim. Fazla atmayacak bir kumaş olsa iyi olur. Ben penye kullandım.


Dairelerin üzerine akrilik boya kullanarak sünger baskı yaptım. Böylece iki tane aplike hazırlamış oldum. Bunun yerine kendiniz de çizebilir veya hazır aplike kullanabilirsiniz.


Sonra aplikeleri çift taraflı tela ile (eriyen tela diye geçiyor) pantolonun diz yerlerine ütüyle sabitledim.


Birazcık da hile yaptım! (Evde nakış ipliğim kalmamış da ;p)


Oğluma da keyfini sürmek kaldı. Dün akşam çıkarken giydi bile!

14 yorum:

  1. çok güzel olmuş... güle güle giysin ufaklık:) kumaş kalemi oalrak siz ne kullanıyorsunuz? bazıalrı yıkanınca dağılıyor... hem ince uçlu hem dağılmayan bir kalem öenrebilri misiniz? ben 3 tür kalem aldım tam istediğime ulaşamadım.

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş emeğinize sağlık....

    YanıtlaSil
  3. oyyy oy, yerim onu yerim, delikanlının pantalonu çok yakışmış anneciğin de eline sağlık ama...
    Bense hala şu iki tarafı yapışan tela mucizesini Tekirdağ'da bulamadım. Çok pratik, süper yaaa...

    YanıtlaSil
  4. Narsistanbul: teşekkür ederim önce. ben Color Express diye bir marka kullanıyorum. 6'lı olarak almıştım. çok iyi birşey değil. zaten fotodan da belli oluyor, kalın uçlu ve dağılıyor maalesef..

    Kokosss kelebek: çok teşekkürler ;))

    YanıtlaSil
  5. suzy: evet canım, çok pratik hakkaten. ama ben eminönü'nde zor buldum canım ya, sen orda nerden bulacaksın. valla bi daha gidip telacıları aramayı da gözüm kesmiyo. internetten satan bi yer bulsam...

    YanıtlaSil
  6. çok tatlııııı, renkler harika olmuş güle güle giysin tatlı oğluş :)

    YanıtlaSil
  7. Kuşum, bu pantalondaki aplikelerin gazıyla Lili'yi annemde uyutup tekrar buralardaki züccaciyeleri gezdim. Bir tanesi benim için minik bir miktar sipariş vereceğini söyledi kargosunu da ödemem koşulu ile. Haftayı iple çekicem... Bol şans bana!

    YanıtlaSil
  8. iki saati aşkın süredir blogunuzu geziniyorum.bin kere maşallah şu kalıp kesme formülünü biraz daha ayrıntılı yazarsanız çok iyi olacak.

    YanıtlaSil
  9. design by eda: çok teşekkürler canım ;)

    suzy: tela mı canım? inşallah getirtir adam sana. bence almışken 5-6 metre al, hemen kullanılıyor çünkü. hatta ben bitmesin diye gıdım gıdım kullanıyorum ;))

    rukiye: kalıbını çıkarmak istediğim pantolonu, ikiye katladığım kumaşın üzerine koyuyorum resimdeki gibi. kenarlarından çiziyorum. bel lastiği ve dikiş paylarını da ayırarak kesiyorum. sonrası yanlardan, bacak aralarından ve önden-popodan birleştirme dikişlerine kalıyor. umarım anlatabilmişimdir. sevgiler ;))

    YanıtlaSil
  10. YAPTIKLARIN ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN ÇOK BEĞENDİM BİRŞEY SORMAK İSTİYORUM AKRİLİK BOA DEDĞİN KUMAŞ BOYASI MI VE MARKASI NE.BU ARADA KALIPLARI NERDEN ALDINDAHA ÖNCEKİ YAZINDADA GÖRDÜM ŞEKİLLER HARİKA GERÇEKTEN

    YanıtlaSil
  11. Harika bir fikir olmuş, özellikle kumaş boyası baskısı ile yama yapmanız...Bizim evde dizleri erimiş o kadar çok pantolon var ki:)

    YanıtlaSil
  12. sezobigo: teşekkürler canım. akrilik boya kumaş boyasından farklı, yine su bazlı bir boya. kumaşa da uygulanabiliyor. renkleri daha canlı ve kapatıcılığı da daha iyi olduğu için tercih ediyorum ben. kalıpları bir kırtasiyeden almıştım ama dün Galleria Migros'ta da gördüm. Yazıcam şimdi.

    Semi'nin Mutlu Elleri: işine yaramasına çok sevindim ;)

    YanıtlaSil
  13. sonunda malzemeleri tedarik edip bende pijama yaptım:)ve senin bloğunun linkini ekledim haberin ola:)

    YanıtlaSil
  14. sezobigo: teşekkür ederim, çok zarifsin:)) pijama da çok şeker olmuş gerçekten.

    YanıtlaSil