14 Ekim 2011

Bulaşık Sepetime Yeni Hayat

Bu aralar evdeki eşyaları yenilemeye sardırdım. Evin renkleri çok cansız gelmeye başladı artık. Halbuki evlenirken "kesinlikle kahverengi mobilya almayacağım!" diye söz vermiştim kendime. Diğer eşyalar değilse de koltuklar kahverengi oldu neticede. Neyse, ben de evi biraz ferahlatmak için ufak-tefek eşyaları yenilemeye başladım. Asıl projem bazı mobilyaları boyamak. O yüzden kocaman bir kutu beyaz boya aldım. Alıştırmaları yapayım, uygun zaman bulunca mobilyalara da sıra gelecek. Herşeyi beyaza boyayasım var!!!


İlk kez yağlı boyayla çalışacağım için ufak eşyalardan başlıyorum. İlk olarak boyası dökülmüş, yer yer paslanmış bulaşık sepetini kestirdim gözüme. Atacak değildim, tabii ki yeniledim. Balkon masasının üzerine yaydım gazeteleri, koyuldum işe...


İşte sonuç... Bu kadarcık değişiklikle bile mutfağım ferahladı sanki. Ben beğendim, artık daha keyifle kullanacağım.

Bu arada, yağlı boyayı uygulamak pek de kolay değilmiş açıkçası. Zaten kendi kokusu ağır, bir de inceltmek için ara ara tiner eklemek gerekiyor, bir de onun kokusu. Zaten çabuk kuruyan bir boya olduğu için sık sık tiner eklemek zorunda kaldım. Bir süre sonra baş ağrısı yapıyor haliyle. Bir de boyadığım malzeme düz zemini olan bir obje olmadığı için epey vakit aldı. Her katta kuruması için bir gün kadar beklemek gerekiyor. İki kat boyadığım için ancak 3 günde bitti. Yine de emeğime değdi diye düşünüyorum.

Bu arada kullandığım boya Polisan Home Cosmetics Matrix Yarı Mat. Asıl kullanım alanım ahşap olacağı için özellikle yarı mat boya seçtim.

17 yorum:

  1. benimkininde boyanması gerekiyor ufak ufak atmalar oldu kendi boyasından.
    neden sprey boyayala denemedin çok güzel oluyor hem böyle girintili işler için sanki daha ideal.
    güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş, küçük ama epey uğraştırıcı bir obje seçmişsin.

    Güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel olmuş canım ellerine sağlık.Boya konusunda bigi eksikliğim çok .Dolapları boyamak gibi bir düşünceye bende sıkça geliyorum.fakat normal mobilyada, boya nasıl sonuç verir bilemiyorum.Fakat çok da merak ediyorum.Umarım bu konuda ,sen, ben ve benim gibi düşünenleri aydınlatırsın.

    YanıtlaSil
  4. Beyazı çok severim :) herşeye uyum sağlıyo, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Budur:)) Atmak yok, yenilemek var. Pırıl pırıl olmuş. Elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş, iyi günlerde kullan ama çok bulaşık çıkmasın:)
    O boyadan ben de aldım. Denemek için ama hala yapmadım. Benim ki de yarı matmıydı hatırlayamadım şimdi...
    Havalar da soğudu, ama yine de o yazını merakla bekleyeceğim:) Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. merhaba çok güzel olmuş ellerinize sağlık benimde mobilyaları beyaza çevirme düşüncem var ama cesaret edemedim:)altından kalkıp kalkamayacağımı bilemedim.siz maşallah girişmişsiniz merakla mobilyalara geçmenizi bekliyorum...kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  8. Süper olmuş ellerine sağlık bayılıyorum şu geri dönüşümlerin son haline...

    YanıtlaSil
  9. sezobigo: sprey boyayla daha önce ufak şeyler denemiştim. çok etrafa yayılıyor. ya da ben beceremedim bilmiyorum..

    Sena'nın annesi: evet epey uğraştırıcı oldu :)

    HASMELYAS CRAFT: aslında yabancı bloglarda çok var mobilya boyama projeleri. ama biraz tecrübe istiyor olabilir. neticede ben gözden çıkardığım, eski eşyalarımda deneme yapıcam zaten. umarım birilerine de faydası olur yapacaklarımın :)

    Mor menekşe: ben de ;D

    YanıtlaSil
  10. Nedret: evet, almaktan daha keyifli kesinlikle!

    MARİFETLİ PERİ: evet havalar soğuduğu için balkonda çalışmak zor oluyor artık. ama ilk fırsatta girişeceğim yine de..

    fenizma: çok teşekkür ederim. umarım ben de altından kalkabilirim :))

    Gülgün: çok hoş oluyor gerçekten önce ve sonrasını görmek :)

    YanıtlaSil
  11. düşünsene ben bu boyayla koca bir paravan boyadım:)birsürü girinti çıkıntı.neler çektigini çok iyi anlıyorum:)ama sonuç paha biçilemez değil mi:)

    YanıtlaSil
  12. leyya: evet ya, hatırlıyorum o paravanı. ben senin kadar sabırlı değilim ama canım :)) dediğin gibi kesinlikle sonuca değiyor ;)

    YanıtlaSil
  13. süpersin.. bu tarz paslanmış eşyaları atmak zorunda kaldım ben iki kez.. boyasam geri döneceklermiş demek ki.. bir dahakine aklıma ilk sen geliceksin sanırm

    YanıtlaSil
  14. Nilgün Komar: ben de atıyordum valla, son anda aklıma geldi :)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,
    Sitenizi bu kadar geç keşfetmenin verdiği üzüntüyle yazıyorum bu mesajı :( şimdiye kadar ne güzellikler kaçırdığımı sayfalarınızda ilerlerken görüyorum; bir taraftanda seviniyorum sizi keşfettiğim için OLEYY :D bu harika bir yenileme fikri arkadaşım, en kısa zamanda bende mutfaktaki bulaşıklığıma bir el atsam iyi olacak, süper bir fikir süper süper...Yeni paylaşımlada buluşmak üzere, bende siteme beklerim, bye.........

    YanıtlaSil
  16. Elinize sağlık bu aralar bende de depreşti bu boya işi ben de mutfak sandalyelerimi boyadım

    YanıtlaSil
  17. Marifetli Cadı: çok teşekkür ederim bu güzel sözler için. sana da kolay gelsin :))

    FM.SOFT: ben de balkon sandalyelerine girişeceğim bir ara :)

    YanıtlaSil