2 Temmuz 2012

Çamaşır Makinasında Pantolon Boyadım


Eşim bu iki pantolonunu renkleri solduğu için atmayı düşünüyordu. Ben de "ver bana, boyarım ben onları" dedim. Ve ilk çamaşır makinasında boyama denememi yapmış oldum. Toz kumaş boyası kullandım. Üzerindeki talimata göre de boyadım. 1 kaşık tuz, 1 kaşık sirke, 3 paket lacivert boya ve 3 şişe fiske kullandım, 90 derecede yıkadım. Etrafa çok dökülen, bulaşan bir boya gerçekten. Sonrasında da deterjan gözünü temizlemek gerekiyor. İşlem bittikten sonra boş şekilde çamaşır suyu ile çalıştırdım bir kez. Sonrasında çamaşırlarda lekelenme falan yapmadı.


Aslında pantolonların tonları farklıydı ama ben aynı rengi kullandım. Sonuçta da ikisi de kendi zemin renginin 1-2 ton koyusu gibi renklere dönüştüler. Bu fotoğrafı akşamüstü çektiğim için kalitesi pek iyi değil ama gerçek renklerine en yakın kare bu oldu. Gerçekte çok daha canlı görünüyor renkleri.

Eşim de mest olmuş durumda "pantolonlarım yeni gibi oldu" diye. Hasılı, sevdim ben bu makinada boyama işini. Buradan daha çok proje çıkar bana ;)

25 yorum:

  1. Gamlı baykuş olmak istemem ama, iç çamaşırlarını boyar gibime geliyor:)) Ben hayatta 1 kere birşey boyamaya kalktım, pişman oldum. Gerçi beyaz yün atkı-bere takımını boyamak pek akıllıca değilmiş ama, cahil cesareti denedim. Eşek yükü para saydığım kaşkol ve bereye mi yanayım, banyoyu batırdığıma mı, emeğime mi bilemedim:) Galiba en iyi sonuç pamuklu kumaşlarda oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğin gibi en başarılı sonuçlar pamuklu kumaşlarda oluyormuş. daha önce boyayanların yazdıklarından öğrendim bn de. eşim 1 haftadır giyiyor, şimdilik yıkarken renk verme veya çamaşır boyama gibi bir durum olmadı. seninki baya bir talihsizlik olmuş. zaten deneyrek öğreniliyor böyle şeyler.

      Sil
  2. bende elde boyama yaptım makineye birşey olur diye :) bu da iyiymiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. daha önce elde bir bluz boyamıştım ben de. dalga dalga olmuştu. makinada daha iyi sonuç alınıyor kesinlikle.

      Sil
  3. Hiç düşünmedim şimdiye kadar bu şekilde boyamayı. Aklımızda bulunsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LAZIM OLUR BİR GÜN :))

      Sil
    2. Ben pantolonumu tekrar siyaha boyamak istiyorum ama 1 paket toz boya yeterli mi sizce ?? Bide oncedende boyamıştım korkuyorum şimdi boyamaya

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. benimde siyah kot pantolonumun rengi aktı ve çok eski duruyor ilk kıyamada üstellik. daha sonra akmadı ama pantolonu giymek bile istemiyorum tekrar siyah ile boyamak istiyorum ama %97 pamuklu. acaba boyayınca beyaz bir üst vs renk verir mi yardımcı olursanız çok sevinirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. giyince kıyafetlere renk vermiyor ama yikarken daha açık renkli kıyafetleri boyuyor. uzun vadede pek menun kalmadım yani.

      Sil
    2. siyahlarla yıkanıcağı için pek önemli olmaz sanırım ama en iyisi elde yıkamak olucak o zaman pantolonu. Yeni almıştım çok eski duruyor yapmayı düşünüyorum çünkü.

      Sil
    3. sadece siyahlarla yıkarsan bir sorun olacağını sanmam. renk ve parlaklık olarak verdiği sonuç gayet iyi. ama ben hem çalışıp hem çocukla uğraşınca çamaşırları doğru dürüst ayıramıyorum bile çoğu zaman. kolay gelsin :)

      Sil
  6. Siyah boya var mi satılıyor mu

    YanıtlaSil
  7. 90 derecede yıkamak kumaşa zarar vermez mi? bende aldım boya ve kullanamıyorum korkudan. Pantolonum çok rahat çok ucuza almıştım hemde. Rahatdan kastım bildiğin rahat üzerine kaç pantolon alsamda yırtılmadığı sürece hergün giysem sıkılmadan giyerim o kadar rahat. O yüzden şimdi 90 da atıp pantolonuma zarar gelsin istemiyorum. Bir de taytım var çamaşır suyu oldu onu boyamak istiyorum ikisini beraber atıcam. Tayt çeker kesin 90 da pantolona bişi olmasın? Ayrıca tek paket aldım ben yani dükkanda ki adam yeter dedi bana ne bileyim sen 3 diyince şöle bi kaldım... Fiske de vermemiş üstelik. İlk kez kullanacağım boyayı nette araştırken gördüm fiske olayını da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90 derecede tayt çeker veya şekli bozulur muhtemelen. benim boyadığım pantolonlar zarar görmedi 90 derecede yıkamaktan. ama fiske kullanmama rağmen sonradan boya verdi pantolonlar. muhtemelen boyanın kalitesinin düşük olması ile ilgili. piyasada farklı bir marka kumaş boyası da bulunmadığı için önermiyorum ben boyamanızı. sevgiler..

      Sil
    2. Daha düşük sıcaklıkta etki etmez mi acaba diye düşünüyorum şu an... ucuza alsamda pantolonum kaliteli kampanyadan alınmaydı benimki de çekmez o zaman. Kendi rengide soluk tarzıydı zaten kumlu galiba ama ben yinede boyamak istiorum daha canlı dursun diye... Olan tayta olcak yani asıl onun içindi bıyama sebebim...

      Teşekkür ederim bilgilendirme için :)

      Sil
  8. Fiske vermemişler, fiske olmadan uygulamayı yapsam kotuma zarar verir mi?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba fiske kullanmadan yapsam ne olur

    YanıtlaSil
  10. Fiske vermemişler, fiske olmadan uygulamayı yapsam kotuma zarar verir mi?

    YanıtlaSil
  11. Kota zarar vermez ama boya sabitlenmeyeceği için çabuk akar. Fiske almanızı öneririm. Ama bulamazsanız tuzlu ya da sirkeli suda bekletin boyadıktan sonra.

    YanıtlaSil
  12. bu hangi numarası lacivertin koyumu numarası varmı

    YanıtlaSil
  13. Ya hangi marka kullandınız acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Viktorya boya kullandım ama uzun vadede hiç menun kalmadım. Özellikle lacivert mutlaka akıyor :((

      Sil