21 Mayıs 2013

Chalk Paint İle Sehpa Yenileme - Tutorial


Chalk paint ile 2. denemem işte bu sehpa. Bekar evinden kalma 4'lü zigonun sağlam kalan en küçük üyesi. Gelelim bu hale gelişinin hikayesine...




Sehpanın önceki hali bu. Oldukça eskimiş ve yıpranmış bir sehpa idi. Özellikle kenarlarındaki yıpranmalar fotoğraftan da belli oluyordur. Tabii ben onu beyaza döndürmeyi kafama koymuşken yeni de olsa farketmezdi ;p


Başlamadan önce ayağındaki ayrılmayı ahşap tutkalı ile sabitledim. İyice tutkallayıp ayakları birbirine iple bağlayarak kuruyana kadar bekledim.


Sadece üstüne zımpara yaptım. Aslında chalk paint ile boyarken zımparaya gerek olmadığı söyleniyor ama benim sehpanın verniği çok kalındı, güvenemedim.


Sıra boyayı hazırlamada. Malzemelerimiz; Polisan Hobby Color  su bazlı akrilik boya (daha önce burada kullanmıştım) ve Fleks Fuga, yani bildiğimiz derz alçısı.


Malzemeleri 1:1 oranında (1 kap boya, 1 kap fuga) ekliyoruz. Benim kullandığım gibi kıvamı yoğun bir boya kullanıyorsanız su da eklemek gerekecektir. Ben göz kararı akışkan kıvamda bir boya olana kadar su ekledim. Ve başladım karıştırmaya...


Sevgili Sibel'in de her chalk paint projesinde vurguladığı gibi, çok çok iyi karışması lazım! İnanmayabilirsiniz belki ama işin en zor kısmı burası kesinlikle. Homojen bir kıvam tutturana kadar epey uğraştırıyor. Benimki gibi boya koyu kıvamlıysa fuga topaklanıyor, sonra uğraş dur. Boyarken düzgün bir yüzey ve homojen bir renk olması için bu kısıma biraz dikkat.


Ve o kadar uğraşmama rağmen ilk kat görüldüğü üzere hayal kırıklığı! Ama bu, boyanın evde hazırlanan bir boya olmasından kaynaklanıyor bence. Sonraki katlarda kapanıyor nasılsa, can sıkmaya gerek yok. Zaten ne kadar iyi karıştırırsanız karıştırın boyanan yüzey pütürlü oluyor neticede, karatahta gibi yani. Ben 3 kat boyadan sonra yüzeyi su zımparası ile (en ince zımpara) düzelttim. Sonra da daha kalın bir zımpara ile eskitmeleri yaptım. Eskitme için önceden mumlamaya falan gerek yok. Boyanın özelliği gereği kolay eskitme yapılıyor zaten.


Fotoğrafını kendim çekmeyi unutmuşum, kullandığım cila da bu: HG Balmumu Cila. Mobilyanın üzerine döküp, bir bez yardımıyla yüzeye yediriliyor. Yalnız çok fena tiner kokuyor! Ben kapalı balkonda çalıştığım halde evden bile günlerce çıkmadı koku. Mutlaka açık alanda yapılmalı bu işlem.


İşte yakın plan son hali. Bu arada artan boyayı da atmadım tabii. Sehpanın üzerindeki saksı dahil ufak-tefek pek çok eşyayı da beyaza döndürdüm bununla.

Bu iki yenilemeyle hiçbirşeyin göründüğü kadar kolay olmadığını anladım bir kez daha. O yüzden de mobilya yenileme işleriyle uğraşan arkadaşlarıma hayranlığım daha da arttı. 

Umarım anlaşılır ve faydalı bir yazı olmuştur. 

EKLEME: Sehpaları kulandıkça HG Balmumu cila ile ilgili sorun yaşamaya başladım maalesef. Görünümü ve darbeye dayanıklılığı iyi olmasına rağmen, kolay lekeleniyor ve çay- meyve gibi lekeler zor çıkıyor. Bu cilayı hiç önermiyorum özetle.

47 yorum:

  1. süper anlatım!! sadece yaptığın yenilemeyi değil,anlatımını da çok başarılı buldum ben...ellerine ve emeğine sağlık:)) çok güzel ve kullanışlı bir dönüşüm olmuş..ayrıca üşenmeyip zımparada yaptığın için alkışlıyorum seni:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tür yenilemelerde en büyük ilham kaynağım sen olduğun için özellikle senin yorumun çok önemli benim için. beğenmene çok sevindim canım. çok teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Çok güzel olmuş yeni hali. Chalk painti mobilyalarda denemedim hiç ama kullanım açısından balmumu cila ile beraber merak ettiğim şeylerden biri. Çok faydalı bir yazı oldu, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. balmumu cila ile birlikte çok hoş, kadifemsi bir dokusu oluyor mobilyanın. ben çok seviyorum, nostaljik bir havası oluyor. ama lake tarzı mobilyalardan hoşlananlar sevmeyebilir tabii. rica ederim bu arada :)

      Sil
  3. Sehpa da post da harika olmuş ellerine sağlık...
    Ben hiç denemedim eskitme yapmayı, nedense gözüm korkuyor ama bir ara cesaret edersem ilk bakacağım yer Turuncu oda ve burası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka denemelisin bence. hem yapması keyifli, hem bakması. ufak bir objede deneyerek başlayabilirsin, çerçeve falan mesela. sevgiler..

      Sil
  4. Güle güle kullanın gayet güzel bir değerlendirme örneği olmuş, tüm detaylar ve yapmak isteyenler için büyük ipuçları var. Çok Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Yine harika bir sonuç olmuş,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Sehpaların çok hoş olmuşlar elerine sağlık , eskitme beyazları çok beğeniyorum , doğallık ve sadelik yansıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de beyaz mobilyanın her türlüsünü seviyorum. zaten bu gidişle ev yavaş yavaş beyazlayacak ;p

      Sil
  7. çok güzel olmuş, güle güle kullan canım. ben de önümüzdeki hafta iki kahverengi mobilyayı beyaza boyayacağım, bir kez daha cesaretlendim :)


    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de sırada bekleyen bir sandığım var. ama motivasyona ihtiyacım var. seninkiler için beklemedeyim o zaman. kolay gelsin :))

      Sil
  8. Uğraşına, emeğine sağlık! Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş canım, eline sağlık. Resmen baştan yaratmışsın sehpayı! Çok da profesyonel duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de mobilyayı boyamak bambaşka bir mobilya havası veriyor. emeğine değiyor kesinlikle. beğenmene sevindim canım :))

      Sil
  10. Merhaba bende beğendim hevesleniyorum yapmaya sizin bloğunuzdan da yardım alırım.Herşeyi ayrıntılı yazmışsınız.süper.hoşçakalın

    YanıtlaSil
  11. Aydınlatıcı bilgiler ışığında yararlı bir DIY projesi olmuş, ellerine sağlık. Sehpa çok da güzel olmuş. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  12. Bir de bu çalışma tam benım bayıdlıgım vintage tarzı bır görüntüde vermıyor mu bayıldım resmen. Bişey geldı aklıma. Bu işlemi yaptık. Sephamız kurudu kullanıma hazır. Böyle pembe güllü peçeteler ile transfer yapabılır mıyız? Alttaki boya kaldırır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemedim ama kaldırır bence. çünkü cilayı bayaa bir emiyor.

      Sil
  13. Merhabalar yaptiklariniza hayranlikla bakiyorum.
    Ben de cesaret edip boyadim mutfak sandalyelerimi matrix 1 ile..simdi cila atmak gerek cunku tasinacagim..hangi cilayi uygulamam gerek tek bir seferde surulen olsun istiyorum..balmumu su bazli boyaya uygun mudur?
    Cok tesekkurler sevgiyle kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben balmumu cila kullandım ama pek memnun değilim açıkçası. su bazlı bir cila daha uygun olur diye düşünüyorum. matrix henüz kullanmadığım bir boya. fazla yorum yapamıyorum o yüzden. kolay gelsin...

      Sil
  14. Merhaba
    Chalk painti akrilik boya ile yaptım. Sephalarımı boyadım.Üzerine dyo su bazlı ahşap verniği mi yoksa hg veya ikea nın balmumu cilasını mı kullanmalıyım? boyayı korumak açısından hangileri daha uygun olur. Güzel ve ucuz bir sonuç almak istiyorum.Bilmediğim için sephamın birine parke cilası sürdüm. marketteki satıcı olur dedi. sonuç sararma malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bunun chalk paint ile yaptığım 2. deneme olduğunu tekrar hatırlatmalıyım. bu işte oldukça acemiyim yani. ama şimdiye kadarki ahşap boyama çalışmalarımdan cila konusunda öğrendiklerimi kısaca paylaşayım; ben de genellikle akrilik boya kullanıyorum. su bazlı vernik kullanınca yeterince dayanıklı olmuyor, kolay çiziliyor. HG balmumu ciladan hiç memnun kalmadım, çünkü çay-meyve lekelerini tutuyor, çıkmıyor. parke verniği kesinlikle sararma yapıyor. benim bu tarz çalışmalarda en çok memnun kaldığım sprey vernik oldu. umarım işinize yarar. sevgiler...

      Sil
    2. Bende sprey vernigin iyi olacagini dusundum. Boyayi aldigim magazada boyle soyledi. Ama dyonun su bazli ahsap vernigini de kullanabilirsiniz dedi.Simdilik sephalarimdan basladim eger boyanin dayanikligi guzel olursa tv sephasindan baslayip hepsini boyamak istiyorum:)

      Sil
  15. Şu sıralar ilk chalkpaint demesini yapan ve son kat için kuruma süresinin dolmasını sabırsızlıkla bekleyen biriyim. Bir an önce kurusada zımpara ve cila işine geçsem diye bekliyorum heyecanla. Bu arada cila konusunda biraz araştırma yapayım derken size rastladım. İyi ki de rastlamışım, ne güzel bilgiler paylaşmışsınız.
    Sehpanız çok güzel olmuş, cilanın kötü çıkmasına üzüldüm. Ben de bu ciladan almıştım ama şu an kullanmaktan vazgeçtim. Bilgi paylaşımları için teşekkürler, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim nazik sözleriniz için. geç cevabım için de kusura bakmayın. sevgiler :))

      Sil
  16. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık, güle güle kullanın. Bende günlük kullandığım servis sehpalarım için heveslendim ama balmumu leke bırakıyor diye not eklemişşiniz; onun yerine ne kullanabilirim dayanıklı olsun korusun diye?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. balmumu cila yerine yat verniği önerebilirim. beyaz boyayı hafifçe sarartıyor ama çok dayanıklı.

      Sil
  17. Sanırım bildiğimiz kara tahta boyası hazırlıyorsunuz, değil mi? Umarım öyledir çünkü kendime güzel bir yazı tahtası yapmak istiyorum da. Öneriniz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bildiğimiz kara tahta boyası. Ben hazır kara tahta boyalarından alıp yapmıştım oğluma. Ama yüzeyi çok pürüzlü bıraktığı için yazıların silinmesi zor oluyor. Önerim, kendiniz de yapsanız, hazır da alsanız katlar arasında en ince zımpara ile yüzeyi olabildiğince pürüzsüz hale getirmeniz. Kolay gelsin ;))

      Sil
  18. Merhabalar, bilgiler için teşekkürler...merak ettiğim bir konu var..neden önce boya ile derzi karıştırmaya çalışıp bu karışım için dakikalarca yoruluyorsunuz ki....derzi suyun içinde eritin ve hemen bir iki karıştırmada eriyor çünkü...sonra bu karışımı boyaya katın..toplam karıştırma süreniz 2-3 dakikayı geçmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kex chalk paint denemesi yaptığım için bloglarda okuduğum deneyimlerden faydalandım. Bir dahaki sefere sizin öneriniz de aklımda olacak. Teşekkürler...

      Sil
  19. Sorumu yayınladığınız için çook teşekkürler...bazı blog sahipleri bu konudaki deneyimlerimi yayınlamak pek istemediler. Ben chalk-paint denemelerime geçen yıl başladım. Genelde derz-boya ölçüsü, vernik mi wax mı gibi konularda hep yabancı literatürü takip ettim. Örneğin Türkçe bloglarda yanlış bilinenin aksine çok hassas bir derz/boya karışım oranı yok. Bu tamamen sizin boyadığınız parçada nasıl bir doku istediğinize bağlı( daha az bir tebeşirimsi sonuç elde etmek isterseniz derz oranını düşürüyorsunuz, daha bir chalky sonuç elde etmek isterseniz de derz oranını artırıyorsunuz. Derz oranı 1 ölçü boya için 1/4 ölçü derz,1/2 ölçü derz,1/3 ölçü derz ya da sizin yaptığınız gibi 1'e 1 ölçü bile olabilir...benim kullandığım ve sonucunu sevdiğim oran 1 ölçü boyaya 1/3 ölçü derz oldu(hemen hemen hepsini denedim)Önemli olan derzi ılık su ile krema kıvamında eritip, sonra boya içine katmak. Bu karıştırma süresini ve zahmetini çok aza indirgiyor. Anladığım kadarı ile siz de akrilik/su bazlı boyalarla çalışmayı seviyorsunuz. Ben de öyle....tinerin kokusuna dayanamıyorum. HG balmumu cila akrilik boyayı sarartır veya iz kalma gibi olumsuz sonuçları olur. Çünkü HG balmumum cila su bazlı değildir. Oil bazlı bir ciladır. Su bazlı boya üstüne oil bazlı bir cila kullanıldığında böyle sonuçları oluyor.Su bazlı boyalara su bazlı vernikler kullanmak lazım. Ben evimin kapılarını chalk paint le boyamıştım. Verniği ise dayanıklı olması açısından poliüretan katkılı akrilik vernik tercih etmiştim ama istediğim bir sonuç alamadım.Bu vernik konusu beni biraz sıktı. Çünkü su bazlı, şeffaf ve mat(veya yarı mat)ve de dayanıklı(parke verniği gibi) bir vernik önerebilir misiniz? Belki bloğunuzu okuyan arkadaşların bir deyimi de olabilir bu konuda....İlginiz için teşekkürler ve hobilerinizde başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübelerinizi paylaştığınız için ben teşekkür ederim. vernik konusunda henüz benim de aklıma yatan bir tane olmadı maalesef. Balmumu sarı leke yapıyor ve kolayca leke tutuyor. Yat verniği de beyaz objelerde sarımsı duruyor yine. Bu aralar pek boyama yapmıyorum ama bir sonraki projede su bazlı vernik kullanır, çokça kat uygularım muhtemelen. Sevgilerimle...

      Sil
  20. Bu vernik işi gerçekten sıkıntılı. Bir blogda su bazlı verniğin üzerine yat verniği uygulandığında sararma olmadığını okudum, fakat ben de bunu henüz denemedim. Başka bir yerde ise sararma olmaması için cam cila önermişler. Bunları deneyen varsa sonuçlarını yazsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sıkıntılı maalesef. ben bu aralar birşey boyamıyorum ama bir dahaki sefere bu yöntemi ben de deneyebilirim. bilgi için teşekkürler..

      Sil
  21. Sonunda Annie Sloan ürünleri Türkiye'ye gelmiş. Ankara, Antalya ve İzmir'de bayilikler açmışlar. Ankara merkezin hizmetleri Damavintage sitesinden görülebilir. Boyalar çok pahallı( bizim derz katarak elde ettiğimiz maliyetin altı katı falan), wax-cila (açık ve koyu) fiyatları daha makul gözüküyor. Oradan wax(cila) alıp, kendi ürettiğim boyalarla boyadığım ve eskittiğim mobilyaların üstünde kullanmayı düşünüyorum. Sonuçların iyi olacağını tahmin ediyorum ve paylaşacağım......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harika bir haber bu! paylaştığınız için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  22. Merhaba,blogunuzu cok begendim emeginize saglik.Ben de bir dikis ve yenileme sever olarak siz de icinize sinmesi icin zimpara yapiyorsunuz boyama olarak daha kolay bir alternatif boya tavsiye edeyim.Dyo hidrolux sifir koku,su bazli oldugu icin karistirmaya gerek yok hazir kullanima uygun,lake bir gorunum ayrica vernige de ihtiyac olmuyor dolayisi ile cok daha ekonomik.750 ml a baz boyaya karteladan ne renk secersem makinada hazirliyorlar zimparala sur yapiyorum 😊 Gorusmek uzere sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. Vernik icin de yazanlar olmus simdi okudum.Ben banyomu da boyadim dyo nano ipekmat ile uzerine marshall dogal tas vernigi uyguladim Su bazli bir vernik evet koku inanilmaz derecede berbat ama banyo icin sart oldugundan mecburen kullandim sonuc cok iyi simdilik. Suyu itiyor hafif parlak bir gorunum var katman seklinde durmuyor ben sevdim.baska alanda kullanmadim ancak su bazli vernik arayanlara belki yardimci olur.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim öneriler için, sevgiler..

      Sil