6 Eylül 2016

Askılı Penye Elbise


Yaz bitti ama ben yazlık dikişlere doyamadım bir türlü. Bu sene tatilimiz de Eylül sonuna kalınca dikmeye devam ediyorum.

Aslında bu elbiseyi dikeli iki hafta kadar oluyor. En az 5-6 defa giymişimdir hatta. Ancak fotoğrafları düzenleyip yazabiliyorum.

Tamamen ihtiyaç nedeniyle ortaya çıkmış bir proje bu. Aslında ben plajda şort-atlet giymeyi tercih edenlerdenim. Sadece mayo üstüne kaftan tarzı bir elbise giyiyorum plajdayken. Ama hem mayo değiştirme zorluğu oluyor, hem de deniz sonrası arkadaşlarla takılalım, yemeğe gidelim muhabbetleri olduğunda eve uğramadan usturuplu bir kıyafete geçmek gerekebiliyor bazen.

İşte bu ihtiyacın sonucu bu elbise. hem şehirde giyebileyim, hem plajda mayo üzerine giyeyim hem de mayomu kolayca değiştirebileyim diye dikildi. Sürpriz yumurta gibi oldu valla!!


Görüldüğü üzere modelin bir numarası yok. Giydiğim bir atletimden kalıp çıkardım, aşağıya doğru hafifçe genişleterek biçtim. Yaka ve kol ağzını bantla toparladım, etek ucu çift iğne. Elbisenin tek detayı, kol altını oturtmak için kol altından göğse uzanan pensi, onu da üzerimde deneyerek ekledim.

Benim için dolabımda önemli bir boşluğu doldurduğu için oldukça basit olsa da çok kurtarıcı bir parça oldu gerçekten. Üzerimde paralarım muhtemelen.

Ben şimdi bayram için biçtiğim elbiseyi dikebilme hayaliyle işe dönüyorum.

Keyifli geçsin gününüz...

7 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. Ayrıca dediğiniz gibi plajda pareodan daha kullanışlı oluyor elbise. Hemde günlük hayattada çok rahat giyinebilirsiniz, güle güle giyinin 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok daha kullanışlı oldu benim için, çok teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Ben bi cesaret edip kendim için birşeyler dikemedim:((
    Dümdüz kolsuz bir bluz dikmek istiyorum, arkadan düğmeli falan olabilir mesela...
    Önce bir kalıp bulayım tabi:)
    Bayılıyorum senin diktiklerine, güle güle giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alasını dikersin sen ama başlamak önemli olan. Çok teşekkür ederim bu arada :))

      Sil
  3. Merhaba, çok güzel olmuş elbiseniz güzel günlerde kullanın, ben bir şey merak ettim de, bant dediğiniz biye bandı değil mi? Bir de, kola biye geçerken çentik atmak gerekir mi? Teşekkür ederim, iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biye bandı ama dışarda kalacak şekilde dikiliyor. Çentik atılırsa daha düzgün durur. Çok teşekkür ederim bu arada ;))

      Sil