18 Ağustos 2014

Hayvanat Bahçesi


Bir önceki postta ve İnstagram hesabımda önizlemesini gördüğünüz pijamalar nihayet blogda. Kumaşların her ikisi de Baykumaş'ın penyelerinden. Hayvan desenli kumaştan daha önce burada bahsetmiştim hatırlarsınız.

Pijamaların bir tanesi Yaman, diğeri de yeğenim Tuna için. Memlekete gitmeden önce bir-iki gün sıkı çalışmayla bitirmiştim. Tabii Asya'm için de birşeyler diktim ama onlar da başka bir postun konusu olsun.


Pijamaları yazlık ve baharlık iki takım şeklinde hazırladım. Bir üst, biri kısa biri uzun iki alt şeklinde. Kalıp olarak her ikisinin de mevcut pijama ve t-shirt'lerini kullandım. Yaman için prova yapma şansım vardı ama Tuna'ya olur mu diye kaygılıydım açıkçası. Neyse ki tam oldu.


Yakayı penye dikişlerinde tercih ettiğim bant geçirme yöntemi ile bitirdim.


Kol, etek ucu ve paçaları çift iğne ile geçtim.


Cepler için desenli kumaştan bir parça kestim, sarkmasın diye arkasına ince tela ütüledim. Cep ağzına da çift iğne geçtikten sonra yerine diktim. Bu arada t-shirt ceplerinin ağız kısmındaki üçgen bitiş hem dikişin temiz bitmesini, hem de cebin düzgün durmasını sağlıyor, aklınızda olsun.


Belini de geniş bir lastik geçirerek bitirdim. Bel lastiklerine bir de ortadan dikiş geçiyorum ben, lastik dönmüyor böylece.

Şimdilik benden bu kadar.

Sendromsuz bir pazartesi, keyifli ve bol dikişli bir hafta olsun hepimize...

19 yorum:

  1. çok cici , çok güzel zaten temiz dikişlerinizi ben çok beğeniyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş. Çok profosyonelce Ellerine sağlık. Yakayı yapmayı anlatmışsındır geçmiş yazılarına bakayım merak ettim. Evet bol dikişli bir hafta olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet anlattım canım, link koymaya üşendim bu kez ama. "yeşil elbise" diye ararsan bulabilirsin. sevgiler :))

      Sil
  3. şahane olmuş penyeyii dikmeyi becermiyorum singer yoknaz makinem tavsiyeniz olurmu bana şu iğneyi kullan bu şekilde yap gibi

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. penye ve jarse için özel iğneler var. Singer'in 9 numara iğnesinin arkasında 2045 kodu olanı mesela. bir de makinanda varsa esnek dikişle dikmeni önerebilirim. biraz daha sabredersen penye-jarse dikişi ile ilgili bir dosya hazırlıyorum, çok detaylı bir yazı olacak.

      Sil
    2. Super haber dort gozle bekliyirum

      Sil
  4. Ellerine sağlık çok çok güzel olmuşlar.Güzel günlerde mışıl mışıl uykuları olsun kuzucukların :) Aynı kumaştan bende almıştım ama hala fırsat bulup dikemedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. senin dikeceklerini de bekliyorum merakla o zaman ;))

      Sil
  5. çok şekerler elinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
  6. pijama deyip geçmemişsiniz ne kadar uğraşmışsınız..hayran kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. bu "olmuşken güzel olsun"culuğum bazen çok yorucu olabiliyor ama ;))

      Sil
  7. Çok güzel, başarılı bir çalışma. Güle güle giysin mışıl mışıl uyusun bızdıklar :)

    YanıtlaSil
  8. çook şeker olmuşlar eline sağlık :) pijamaların hediye edildiği şanslılardan olmak isterdim :)

    YanıtlaSil