22 Nisan 2011

Fırında Ekmek Yaptım



Evde ekmek yapma hevesiyle ekmek makinası almıştık 3 yıl kadar önce. Fakat ekmek makinasında yapılan ekmeklerin içi çok olduğundan pek kıtır olmuyordu. Ben de fırında yapmayı denedim bu kez. Tarifi lezzetci.com'dan aldım. Deneme amaçlı küçük bir ekmek yaptım, aşağıdaki ölçülerin yarısını kullandım. Susam çörekotu eklemedim. Biraz da süt ekledim. Üzerini de yulaf ezmesiyle süsledim. 
Nom nom nom.....nefis oldu!


MALZEMELER
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 2 su bardağı beyaz un
  • 2 tatlı kaşığı kuru maya
  • 1,5 bardak ılık su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Susam
  • Çörekotu
TARİF

Ilık suda mayayı eritin, un hariç tüm malzemeleri katın. Son olarak da unu ilave edin.
Makinayı standart ekmek modunda (yaklaşık 3 saat) çalıştırın.
Mayalandıktan sonra (yaklaşık 2 saat) hamuru sıvıyağla yağladığınız fırın tepsisine alın.
Elinizle düzelterek yuvarlak şekil verin ve üzerine bıçakla çizikler atın.
Çörek otu ve susamları da serperek 180 dereceye ayarladığınız fırında ekmeği nar gibi kızarana kadar pişirin.
Ekmeği makinada değil de elinizde yapacaksanız;

Yine tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun, hamur elinize yapışabilir ancak hamuru fazla unlamamaya çalışın. Hamuru yoğurduktan sonra 1-2 saat kadar üzerini nemli bir bezle kapatıp mayalanması için bekletin.

22-04-2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder