19 Ocak 2013

Mutlu Çiçeklerim/My Happy Flowers


Bir haftadır deli gibi yağmur yağıyor burada. Böyle boğucu havalarda blogu renklendirmek iyi geliyor bana. Fotoğraflar havanın nispeten daha açık olduğu geçen haftadan. Hep beraber içimiz açılır belki biraz.

Önce hergün yeni bir çiçek açan orkidemle başlayayım: Yerini o kadar sevdi ki, tomurcuk üzerine tomurcuk, filiz üzerine filiz veriyor.


Menekşelerim de hallerinden oldukça memnun görünüyorlar. 


Onlar da çiçek verme ve saksılarına sığamama konusunda yarışıyorlar birbirleriyle. Süslü İKEA saksılarını da sevdiler sanırım.


Hayatım boyunca ne bir sardunya, ne de bir kaktüs yetiştirememiş biri olduğum için pencereme bakıp bakıp çocuklar gibi seviniyorum bu aralar!


Çünkü bazen sadece bakmak yetiyor mutlu olmak için...

8 yorum:

  1. orkiden gerçekten çok sağlıklı duruyor ama bu arada diğer resimleri göremiyoruz.bilgin olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim uyardığın için. sanırım düzeldi artık.

      Sil
    2. evet.ay ne şirinler ya. benimde zamanında çiçekci dükkanım vardı ne satmıştım menekşeleri ve orkideleri o zamanlarda birde begonya resimlerini yayınlarım bir ara

      Sil
    3. begonyalara da bayılırım. yayınla da görelim :))

      Sil
  2. merhaba..orkidelerin bakımını nasıl yapıyorsunuz? benim de var bir tane ama sanırım kuruttum ben onu, dalları beyaz neredeyse ama alttaki büyük yaprakları yemyeşil hala..suyunu verdim, direkt güneş almayan ama aydınlık bir yere koydum, ama açtıramadım :( ne yapmak gerekiyor ki?
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu konuda ahkam kesebilecek son insan olabilirim. ama kısaca ben ne yapıyorum, onu anlatayım. bir kere orkidemi koyduğum yer fotoğraftan da anlaşılacağı üzere çok güneş alan bir pencere önü. sulamasını da alttan değil, bildiğimiz üstten su dökme yöntemiyle yapıyorum. gübre falan da koymadım hiç. yani anlayacağın zavallı çiçeği baya bi horlamışım! sanırım güzel açmasının tek nedeni şu meşhur "yerini sevdi" olayı. belki evdeki yerini değiştirerek gözleyebilirsin. çok profesyonel bir yaklaşım olmadı farkındayım ama umarım yardımım olur. sevgiler...

      Sil
  3. maşallah, gerçekten de çiçekler çok mutlu... :)

    YanıtlaSil