3 Mart 2014

Biraz Boya, Birkaç Peçete / Some Paint and Napkins

Dikiş dışında en sevdiğim şey evdeki eşyaları, objeleri yenilemek kesinlikle. Eee, beyaz sevdam da malum. Elime geçen herşey önce bir beyaza boyanıyor haliyle. Bunlar geçen hafta içinde elime geçenler...


Boyutu nedeniyle "kalemlik falan yaparım bundan" deyip kenara ayırdığım bu konserve kutusu makyaj malzemelerim için harika bir düzenleyiciye dönüştü mesela...


İkea'dan aldığım, saksı içine konulan bu bitkinin kendi saksısı da gayet güzeldi, fazladan bir saksı harcamaya gerek yoktu. Biraz beyaz boya, bir kurdele ile banyoda yerini aldı o da...


Bu kutu da iki önceki hayatında yeşil çay kutusuydu. Daha önce bir kez boya ve peçete transferiyle yenilemiştim. Yazısı burada var. Ama renginden sıkıldım, o da beyaza boyandı ve mutfakta tezgah üzerinde bıçaklara ev sahipliği yapıyor şimdi. (2-4 yaş arası çocuğu olanlar bıçakların neden orada olduğunu biliyordur sanırım ;p)

Gelelim bu yenilemeleri nasıl yaptığıma; konserve kutusu üzerinden adım adım anlatmaya çalışacağım...


1) Kağıdını soyduğumuz konserve kutusunun ağzındaki keskin çıkıntıyı pense ile bastırıyoruz. Yoksa kullanırken elimizi kesmemiz olası.

2) Sprey boya ile homojen bir renk oluşuncaya kadar boyuyoruz. Sprey boyayı 20-30 cm gibi bir uzaklıktan sıkmak, katlar arası kuruması için 15-20 dk kadar beklemek gerekiyor. Boya olarak ben Akçalı-Mat Beyaz kullandım.

3) Peçeteden transfer etmek istediğimiz desenleri kesip çıkarıyoruz. Peçeteyi bütün halinde de kullanabilirsiniz, tamamen keyfinize kalmış.

4) Kestiğimiz desenin en üst katmanını, yani desenin bulunduğu katı ayırıp peçete tutkalı ile kutuya yapıştırıyoruz. Peçetenin yırtılmaması için çok dikkatli olmak gerekiyor bu aşamada.

5) Sonra bir kez de üzerinden sürüyoruz peçete tutkalını.

6) Tüm desenleri yapıştırıp üzerinden tutkalladıktan sonra kurumaya bırakıp, son olarak vernikle sağlamlaştırıyoruz.

Gördüğünüz gibi oldukça kolay ve hızlı bir çalışma. Ama bu işe bir bulaştıktan sonra hiçbir kutuyu, şişeyi atmaya kıyamıyor insan. Çok tehlikeli!!

35 yorum:

  1. Yeni başlayanlar icin guzel bir paylasim olmus ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, umarım işe yaramıştır :)

      Sil
  2. ÇOK HOŞ OLMUŞ ELİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş canım, harika fikirler!

    YanıtlaSil
  4. ah şu biz hobiseverler :) bizdede birikiyor birikiyor o güzel şekilli kavanozlar teneke kutular sonra bir temizlik anında hepsi çöpe :) ellerine sağlık şimdi bi kutu sprey boya alıp herşeyi boyayasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana da geliyorlar bazen soldan soldan, atıyorum herşeyi. sonra lazım olunca hayıflanıyorum. atsan olmuyor, tutsan olmuyor yani ;p

      Sil
  5. çok şık olmuşlar ellerinize sağlık yapasım geldi görünce..hiç böyle bir çalışma yapmadım ama elimde çok kutu kavanoz ıvır zıvır var mutlaka değerlendirilecek :) anlatımınız da çok hoş ve anlaşılır.teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. aynen elimde neredeyse 50 tane konserve kutu olduydu
    bir kısmını dağıttım bir kısmını kullandım bir kısmı da daha dün poşetleyip göz önünden kaldırdım :)

    YanıtlaSil
  7. Yeniden hayat bulmuşlar ve çok cici olmuşlar. Ellerinize Sağlık;)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuşlar hepside.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim, çok teşekkürler...

      Sil
  9. ne güzel dönüştürmüşsün...ellerine sağlık..çok sevdim ben...üstelik kolaymış da...ben hiç peçete işine bulaşmamıştım şimdiye kadar,aklımı çeldin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. sen çok daha güzellerini yaparsın Sibel'cim, şimdiye kadar bulaşmamış olmana şaşırdım ;))

      Sil
  10. yoktan var etmek.. kadın olamak.. :) çok güzel fikir :) saksıları bende böyle boyayabilirim galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saksılar için de kumaşla kaplama fikri var aklımda. benden önce denersen aklında olsun :))

      Sil
  11. harika çalışmalar olmuş canım tebrik ederim.ben de boyama işlerine bayılıyorum,bak şimdi yine herşeyi boyayasım geldi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana da geliyor işte arada, birkaç şey boyayıp hevesimi alıyorum. sana da tavsiye ederim :))

      Sil
  12. nasıl yapıldığını merak ettiğim şeylerden biriydi. Basit görünüyor ilk fırsatta denemek istiyorum. eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok kolay gerçekten, hemen denemelisin :))

      Sil
  13. bay kumaştan aldığınız kumaşlardan memnun musunuz biz de sipariş düşünüyoruz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kumaşları kaliteli gerçekten. desenleri de çok güzel. öneririm..

      Sil
  14. Çok güzel çok anlaşılır anlatmışşınız ağzınıza sağlık

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma gerçekten ayrıca çok ta iyi anlatmışsınız, yapasım geldi:)) ama evde çocuk olunca hobi, boya v.s. işleri biraz erteliyorum, biliyormusun bizim bıcaklarda tezgahın üzerinde uzun zamandır aynı seninki gibi kayınvalidemdekileride kaldırdım yukarı, korumak lazım çocukları kesici aletlerden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu işleri haftasonları oğlumu eşime satarak, ya da akşam o uyuduktan sonra yapabiliyorum..

      Sil