27 Mart 2014

O Etkinlik Senin, Bu Etkinlik Benim...

Başlığı okuyup da balolarda, defilelerde, davetlerde dolaşıyorum sandıysanız, muhtemelen blogda yenisiniz! İki tatlı arkadaşımın düzenlediği (neredeyse bitmek üzere olan!) dikiş etkinlikliklerinden bahsedeceğim size. Hala haberi olmayan varsa, o da benden duymuş olsun.


Bu temel kalıpla (Burda 12/2012-119) bizi hayalgücümüzün sınırlarını zorlamaya davet eden sevgili İrem'in etkinlik linki burada. Herkes bu temel kalıptan yola çıkarak onu istediği gibi yorumlayabilecek. Sonuçları aynı anda yayınlıyoruz yalnız, aceleci davranmak yok!


Ben kalıbımı çıkardım, kumaşımı da biçtim. Araya da kalıp çıkarmayla ilgili yabancı bir blogda gördüğüm bir tüyo sıkıştırayım istedim. Malum Burda'da kalıplar dikiş paylarıyla birlikte verilmiyor. Kumaşı dikiş payıyla birlikte biçmek de gerçekten zaman kazandırıyor ve daha düzgün, simetrik dikişler elde etmemizi sağlıyor. O zaman ne yapıyoruz, dikiş payımızı kendimiz çiziyoruz. Fotoğraftaki gibi iki kalemi paket lastiğiyle birbirine tutturun ve kalıbı kağıda o şekilde aktarın. Kalıp çizgisi içte kalacak (kırmızı olan), dıştaki paralel çizgi de dikiş payımız olacak. Eliniz alışana kadar zorlanabilirsiniz biraz ama kesinlikle çok zaman kazandıran bir yöntem.


İkinci etkinlik haberi sevgili Çiğdem'den. O da bize birlikte pantolon dikmeyi teklif ediyor. Linki burada. Pantolon için istediğiniz modeli seçebilirsiniz.


Pantolon için bu pamuklu, tek yöne hafif esnek puantiyeli kumaşı seçtim. Yaz için ideal, tam pantolonluk bir kumaş. Ama modele henüz karar vermedim. 

Hadi hepimize kolay gelsin...

6 yorum:

  1. Şu pratik bilgiye bayıldım.Giysi fazla dikmiyorum fakat mutlaka bir gün işime yarayacak,teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka yarar, bir köşeye not etmekte fayda var :))

      Sil
  2. Kalemleri denemem lazım görsellerine bayılıyorum o kadar ışığı nasıl yakalıyorsun))ellerine saglık iremin etkinliği yaklaştı hala kolları dikeceğim)kendi etkinliğimden bir haberim kumaşlarımı alacagım henüz pamuk saten puantiyen harika duruyor sen zaten her diktiğini güzel taşıyorsun) kolay gelsin demek düşüyor bsna da))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sözlerin için çok teşekkür ederim canım. fotoğraflardaki ışığın sırrı, bol ışık alan yeni evim ve beyaza boyattığım duvarlar! bir de tripodla çekiyorum fotoğrafları, o zaman bulanıklık olmadan istediğim kadar aydınlık fotoğraflar elde edebiliyorum. ben İrem'in etkinlik için diktiğim bluzu bitirdim sonunda, pantolonu da biçtim. ne zamana kadar zamanım var?

      Sil
  3. Çok mantıklı bayıldım :)

    YanıtlaSil