7 Nisan 2014

Heyecanlı Bir Çekirgeyim Ben!


Sevgili İrem'in düzenlediği , inanılmaz sayıda katılımın olduğu Heyecanlı Çekirgeler etkinliğimiz için diktiğim bluz nihayet huzurlarınızda bugün. bazı arkadaşlar aynı kalıpla 3, 4 hatta 5 tasarım yapmışlar ama olsun. Ben bir taneyi bitirebildiğime şükrediyorum. 


Gördüğünüz gibi ön kısımda kalıba sadık çalıştım, kolları kısaltmak dışında bir değişiklik yapmadım.


Arkayı ise boydan boya düğmeli yaptım. Kumaşımdan olsa gerek, aklımda nostaljik havası olan bir bluz vardı hep. Sırtı boydan boya düğmeli bluz ve elbiseler bana hep romantik ve nostaljik gelir zaten.


Yakayı pervazla çevirdim. yalnız bu kalıbı kullanmak isteyenler için ufak bir önerim olacak, kalıbın roba kısmında (yani önden omuzlar arası mesafede) bir sorun var, dar biraz. Benim omuzlarım geniş olmadığı halde hafiften gerildi. Dikkat ederseniz dergideki modelde de kasma yapmış o bölge. O yüzden biçerken o bölgeyi 2-3 cm geniş almakta fayda var.


Ve yakın planda görüyoruz ki meğer düğmelerin sadece 3 tanesi gerçek, gerisi efektmiş! (Üçkağıtçı çekirge ;p)


Son olarak da içten bir görünüş; yeni yeni elimin alıştığı ve fena halde bağımlı olduğum "French Seam" ince kumaşlarda favorim. Şiddetle tavsiye ederim. Google'a yazın, milyon tane tutorial ve video çıkıyor. (Videoları nasıl izleyeceksek?!!) Ben de bir ara anlatırım yapılışını.

Sevgili arkadaşım İrem'e, içimizdeki dikiş aşkını bir kez daha alevlendirdiği için, katılan diğer arkadaşlara da yine ufkumu açtıkları için çok çok teşekkür ediyorum. Etkinlikte ne güzellikler çıkmış ortaya, mutlaka bir bakın...

32 yorum:

  1. O nasıl jilet gibi bir yaka pervazıdır öyle! Gözlerim kamaştı! Kumaş da çoook güzel. Arkadan düğme fikrini çok sevdim. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım. senin beğenme ayrıca mutlu etti beni :))

      Sil
  2. Çok güzel, kumaşa da ayrı bayıldım. O videoları izlemek için da arka kapıdan girsek belki kimse görmez...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık, kumaş tercihiniz harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok severek almıştım, teşekkür ederim :))

      Sil
  4. bende kendime dikmediğim şeylerde kullanırım bu tekniği hatta bir etek (http://byhandeerdede.blogspot.com.tr/2013/09/cizgili-sifon-etek.html) paylaşmıştım bu teknikle diktiğim ve fransız mı ingiliz mi temiz dikiş mi tartışma konusu olmuştu. sonunda ben FİT dikiş olarak değiştirdim adını :) hakikaten ince kumaşlarda tertemiz iş çıkarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu dikiş ne zaman bir blogda geçse adı tartışma konusu oluyor. ben "French Seam" diye öğrendim, öyle gidiyor. Fit dikiş de iyiymiş :))

      Sil
  5. Bluzun çok güzel olmuş. Kumaşın desenine bayıldım. Düğme efekti benimde sık kullandığım bir yöntem.

    YanıtlaSil
  6. Harika olmuş,kumaşta model de birbirini tamamlamış.
    Güle güle kullanın. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. :) onun adı ingiliz dikiş oluyor, her nekadar fransız dikişi diye sonradan değiştirselerde,ellerine sağlık arkası düğmeli bir kaç bluzda ben dikmiştim seviyorum romantik geliyor banada.
    Yalnız böyle ince kumaşlarda yakayı pervaz yerine içe çevrilmiş incecik biyeyle dönsen ( elbiselerde kullandığın yaka biyesini dibinden kesip tekrar içe kıvırıyor ve 2,milimden makine çekiyorsun) daha güzel bir görüntü çıkmaz mı, sanki daha önce yapmıştın sen öyle hatırlıyorum, minik bir tavsiye;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz ona "İsmi Lazım Değil Dikişi" diyelim en iyisi ;D
      yakayı biyeyle de bantla da çevirdiğim oluyor, buna pervaz kısmetmiş. sevgiler...

      Sil
  8. herşeyiyle çok güzel olmuş ve sanada çok yakışmış canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Çok kaliteli duruyor. Ellerine sağlık canım. Ben çok beğendim

    YanıtlaSil
  10. Heyecanlı ve aynı zamanda da becerikli bir çekirgesiniz siz... ellerinize sağlık çok temiz bir iş olmuş...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz de çok zarif bir çekirgesiniz. teşekkür ederim :))

      Sil
  11. Gömleğinize kot ile uyumuna bayıldım sizi takibe aldım :) Bende bloguma beklerim

    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen zıpladım bloguna. makyaj-güzellik konularında tavsiyelere her zaman ihtiyacım var :))

      Sil
  12. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Süper olmuş, buna benzer bir bluzu ZARA'dan almıştım, ama kolarımı kaldırdığımda o da kalkıyor, zaten bu tip bluzlerde en önemli detay bu bence, kalıbı sinir bozucuydu, hiç rahat giyememiştim:(
    Seninki nefis görünüyor, kumaş da modele çok gitmiş, güle güle giy, iyi günlerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı sorun bunda da var maalesef. ama çok rahatsız etmiyor. kalıbın vücüda uymamasıyla alakalı tamamen. beğenmene sevindim canım, sağol :))

      Sil
  14. Çok güzel olmuş güle güle kullanın. Dikiş detayını bekliyoruz...Ayşe

    YanıtlaSil
  15. Nihayet inceleme firsati buldum.Harika olmuş.Ellerinize saglik.Yaka çok güzel durmuş.Arka düğmeler çok cici olmuş.Farisi benim basima

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. kolay gelsin sana da :))

      Sil
  16. Buldum :) French Seam miş. Youtube da hazır açılmışken (bi daha kapanmadan yetişeyim hemen) hemen aramaya gidiyorum . "French Seam " Teşekkürler.
    Ayrıca bluza bayıldım. Hem kumaşı hem modeli çok güzelmiş :) Güzel günlerde giyinin :)

    YanıtlaSil