2 Kasım 2015

Yaman 5 Yaşında


Dün akşam Türkiye'de çoğu evde seçim tartışmaları,  bizim evde farklı bir telaş vardı. Kalabalık bir arkadaş grubuyla Yaman'ın doğumgününü kutladık. Çok koşuşturmacalı, oldukça telaşlı ve çok keyifli bir akşamdı. Günümüzü güzelleştiren dostlarımıza bir kez daha teşekkür ediyorum buradan.

Her yıl yazarım deyip bir türlü bloga doğumgünü yazısı ekleyemiyordum. Bu kez inat ettim, bir gün gecikmeli de olsa yazabiliyorum. 

Bu beş yılda neler değişti hayatımda? Biraz sesli düşünme, biraz iç dökme, biraz da yıllar sonra oğlumla açıp okuyalım diye not düşmek istedim. Annelik herkesin olduğu gibi benim de hayatımda çok şey değiştirdi, hatta beni başka bir insan haline getirdi. Bu kadar dayanıklı, sabırlı olabileceğimi, bir insanı karşılıksız sevebileceğimi düşünmezdim eskiden. Hatta bağları olmayan biri olduğumu sanır, hiçkimseye, hiçbiryere fazla bağlanmam derdim (peh peh peh!!). Şimdi durduğum yerden o kadar komik ve uzak geliyor ki bu düşünceler. Demek ki anne olmam gerekiyormuş diyorum, ayaklarımın yere basması için.

Olağan, akışında bir annelik olsaydı benimki, yine çok şey değişirdi hayatımda muhakkak. Ama çok kolay bir süreç olmadı eşimle yaşadığımız. Hala hakkında konuşmak istemediğim bazı sağlık sorunları nedeniyle, son iki yılımız oldukça zorlu geçti. Çok şükür herşey daha iyi artık, gün geçtikçe de daha iyi olması için çabalıyoruz. 

Bu arada Yaman büyüyor, zaman su gibi akıp geçiyor. Oldukça zeki (hatta uyanık), çok hareketli, uykuyu sevmeyen, jelibona bayılan bir hayta. Kimi nasıl ikna edeceğini bilir, süper duygu sömürüsü yapar, işine gelince dünyanın en uslu, en tatlı çocuğu olabilir. Çizgi film izlemeyi fazla sevmez, ama telefon veya tablete hayır demez. Telefonda ve tablette de en çok puzzle yapmayı sever. Lego ve hamurla oynamaya, resim ve boyama yapmaya bayılır. Dediğim dediktir, asla ikna edemezsiniz.  İstemediği birşey yediremez, giydiremezsiniz. Son aylara kadar babaya düşkünlüğü baya fazla iken, bu aralar beni ayırmak istemiyor yanından. Ödipal aşkımız başladı sanırım ;)) Bir de, yazmasam olmaz, anneanne, babaanne ve dedelerin yanında kuzu, bizimle başbaşa olunca bir kaplan adeta! Bu çocuk milletinin anne-babaya garezi ne anlamış değilim. 

İşte böyle blog; ben böyle bazen düşünceli, bazen mutlu, bazen endişeli, bazen de umutlu. Aslında sadece çocuğu için daha güzel yarınlar düşleyen bir anne.

Keyifli geçsin haftanız...

26 yorum:

  1. nice senelerini sağlık ve sıhhatle görürsünüz inşallah...

    YanıtlaSil
  2. Nice mutlu yıllara oğlunuzun doğum günü kutlu olsun

    YanıtlaSil
  3. Nice yılları olsun inşallah

    YanıtlaSil
  4. Nice güzel yaşları olsun,sağlıkla,huzurla,barışla...Çok çabuk büyüyorlar ,benimkiler büyümüş bile,ne ara büyüdünüz diyorum :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu beş yıl nasıl geçmiş anlamıyorum zaten. güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. sevgiler..

      Sil
  5. Gönülden tebrik ediyorum. Mutluluğunuz daim olsun, nice güzel yılları ve anıları biriktirin ailecek. Yamanı tatlı yanaklarından öpüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiz ablası, Yaman da sana öpücük yolluyor ;x

      Sil
  6. Kime çekti ki bu çocuk anlamadım gitti, dünyanın en keskin tatlısı bu işte😊 umut etmek özgürlüğün ilk basamağı hep umutla güzel yarınlara inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kime çekti bilmem ki ;DD İnşallah canım...

      Sil
  7. Ne güzel paylaşmışsın hislerini. Arada böyle iç dökmek iyi oluyor. Bu aralar bende kendimle ve anneliğimle ilgili çok düşünüyorum. Sanki dünyaya anne olmaya gelmişim gibi geliyor. İki çocuğumun sevgisi beni deli divane ediyor adeta. Halbuki çocukları sevmem derdim eskiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın hayatında başka bir boyut gibi gerçekten. Çocuktan Önce (ÇÖ) ve Çocuktan Sonra (ÇS) durumu gerçekten ;D

      Sil
  8. Delikanlının yeni yaşı kutlu ömrü sağlıklı olsun.Allah sizlere bağışlasın cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bu güzel dualar için :))

      Sil
  9. İyiki doğmuş , daha nice mutlu yaşlara

    YanıtlaSil
  10. Daha dün gibi buluşmamızda hamileleğinden bahsedişin, daha çok yeniydi ve annem bile bilmiyor daha demiştin :) Nice mutlu yıllara inşallah Yamancık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de dün gibi canım ya... bu arada senin oğlan büyüdü, kızın doğdu, o bile büyüdü. zaman su gibi. ve çok teşekkür ederim güzel dileklerin için :))

      Sil
  11. Yakışıklı Yaman'ım , ilk fotoğrafta bayıldım yine Yaman'a ...Ya ne kadar çabuk büyüyorlar . Ben çok mu uzak kaldım bloga , İG'e hiç görmedim haberim olmadı :) ve sen çok iyi bir annesin bu arada , annelik konusunda ki duruşuna ve dürüstlüğüne bayılıyorum :)
    Çok güzel dolu , dolu yaşları olsun Yaman'ın çok öpüyorum onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel dileklerin için tatlım. annelik zor gerçekten ama açık yüreklilikle paylaşılınca yük hafifliyor gerçekten. ne kadar şanslıyım ki, içimdekileri olduğu gibi paylaşabileceğim dostlarım var ;))

      Sil
  12. nice mutlu yıllar dilerim delikanlıya yüzünden gülüçükler eksik olmasın her şey gönlünüzce olsun sevgiler....))

    YanıtlaSil